Bing Ads

Langt de fleste tyer til Google, når de har et spørgsmål, behov eller et akut problem. Derfor glemmer folk ofte, at der også findes andre søgemaskiner – heriblandt Bing. Bing er en af de største søgemaskiner i verden og har tilmed indgået et strategisk samarbejde Apple. Derfor er Bing absolut et effektivt værktøj og supplement til Google annoncering, som kan være interessant for dig og din virksomhed.

Bing Ads er, på samme måde som Google Ads, de betalte annoncer, som du kan købe dig til i Microsofts søgemaskine Bing. Både Google Ads og Bing Ads dele er en del det, man kalder PPC-annoncering – Pay Per Click-annoncer – som henviser til købt annonceplads i toppen af søgemaskinens resultater. Konceptet bag de to Ads-platforme er stort set identisk og designet til at hjælpe virksomheder med at nå ud til specifikke målgrupper, drive trafik til deres sider og derigennem øge omsætningen. Alligevel er der nogle forskelle, som gør Bing til en fordelagtig søgemaskine.

Fordele ved at annoncere på Bing

Når du annoncerer på Bing, som ejes af Microsoft, så vises dine annoncer i virkeligheden på tre platforme, som er en del af Microsofts netværk. Det er i søgeresultaterne i Bing, Yahoo og MSN. Her kan du vælge at målrette dine annoncer til forskellige geografiske områder, tidspunkter og bestemte befolkningsgrupper.

Selvom Google er den søgemaskine, der har den suverænt største søgevolumen og rækkevidde, så har Bing også et stort, og stadigt voksende, netværk med brugere, som ikke nås med Google Ads. Derfor anbefaler vi ofte, at du bruger begge søgemaskiner som supplement til hinanden, så du ikke risikerer at gå glip af potentielle kunder og relevant trafik.

Eftersom at Bing ikke præsterer så godt som Google i forhold til volumen, så er den gennemsnitlige klikpris derfor ofte mere end 50% lavere på en Bing-annonce frem for en Google-annonce. Det skyldes blandt andet at konkurrencen om annoncepladsen generelt er lavere på Bing, så derfor vil du som annoncør få mere for pengene her. Det er dog stadig vigtigt at huske på, at trafikkvaliteten ikke er nær så god på Bing som på Google.

Målret din annoncering med Bing Ads

Som indehaver af en hvilken som helst hjemmeside er det afgørende, at du tiltrækker de rigtige kunder. Hertil er målrettet annoncering et effektivt redskab, som du kan benytte dig af, når du vil nå ud til netop de brugere, der søger efter det produkt eller den service, som du tilbyder. Med Bing kan du, som med Google Ads, annoncere målrettet mod specifikke søgeord, placeringer og tidspunkter. Hvis du allerede kører med Google Ads, så er det nemt at komme i gang med Bing. Du kan nemlig trække din eksisterende konto fra Google Ads over i Bing, hvorfra du nemt og hurtigt kan komme i gang med din annoncering.

Hos Searchmind kan vi være behjælpelige med at sørge for, at alt er sat korrekt, således at du får det maksimale ud af det potentiale, der gemmer sig i annonceringen på Bing for dig og din forretning.