Ring mig op

Price Drop Annotation på Google Shopping

Google Shopping Pricedrop Annotation

Price Drop Annotation

Har du lagt mærke til, at Google indimellem viser en price drop-etikette ved konkurrentens Shopping-annoncer – og vil du derfor gerne se de samme annotations hos dine egne annoncer i Google Shopping? Så læs med her, og bliv klogere på, hvordan price drop annotations fungerer.

Som du ved, så viser Google fra tid til anden det, de kalder en price drop annotation. Det er i grove træk en kommentar om markant prisfald i Google Shopping, som vises i de annoncer, der er opsat med de rette attributter i produktfeedet. Det er attributter, der fortæller Google, at den skal vise eventuelle besparelser direkte i annoncen, når prisen ændrer sig for produktet. Det er med andre ord det, du som annoncør skal optimere på, hvis du vil gøre dit for at få price drop annotations vist for dine Shopping-annoncer.

Google Shopping price drop annotations bruges fra Googles side som en etikette og vises, når et produkts pris falder markant under dets gennemsnitlige pris inden for 90 dage. Etiketten vises som en procentsats direkte i Google Shopping-annoncen, hvor den fungerer som et signal til kunden om, at der her er tale om en stor besparelse, hvis man køber produktet. I det følgende eksempel kan du se, hvordan produktet fra Dell er faldet til hele 40 procent under den gennemsnitlige pris de sidste 90 dage.

pricedrop-annotation

Google har det sidste ord

Selvom etiketten i eksemplet herover er vist i Shopping-annoncen, så er der ingen måde, man med sikkerhed kan vide, om etiketten med bliver vist for de annoncer, der er optimeret med de rette attributter. Så selvom dine produkter kvalificerer sig med det rette prisfald og er korrekt opsat, så er det Google, der i sidste ende beslutter, om price drop etiketten skal benyttes. Google har ikke oplyst, hvilke eksakte kriterier produkterne og annoncerne skal opfylde, men typisk vises etiketten ved prisfald på 20% eller mere.