YouTube for Action (YT4A)

YouTube for Action

YouTubes nye tiltag:” YouTube TrueView for action video ads”

YouTube Trueview for action er et nyt begreb, der er på alles læber disse dage og det er med god grund. Denne nye mulighed på YouTube giver annonceringen på platformen en ny dimension, som vi nu vil se nærmere på.

YouTube Trueview for action video ads er kampagner med fokus på at få brugerne til at interagere med annoncerne. Det kan være et køb eller et ”sign up”, der er i fokus. Førhen handlede YouTube udelukkende om branding gennem visninger og at ramme en stor målgruppe. Med den nye annonceform, så vil YouTube blive en endnu større del af kundernes købsrejse. Kampagnerne er nogle af de mest oplagte annonceformer, hvis man leder efter direkte respons fra brugerne.

Sådan fungerer YouTube TrueView for action video ads

Den nye kampagneform hjælper med at få flere henvendelser på YouTube annoncerne ved at tilføre en CTA (Calls-to-action) og en overskrift på kampagnerne. Ved at tilføre denne nye dimension giver man brugerne mulighed for at komme direkte hen til den ønskede købsside eller kontaktformular. Det bliver meget nemt for brugerne at finde frem til dig og dit produkt.

Resultaterne af TrueView for Action ses meget tydeligt ved analyserne, der viser at den nye kampagneform har 40% lavere CPA og 3X CTR sammenlignet med andre kampagnetyper.

Tidligere har man ikke selv kunne vælge, hvor annoncerne på YouTube bliver vist, og det har skræmt mange virksomheder væk. Denne mulighed har man hos TrueView for Action, hvor man kan bruge præcis målgruppe segmentering og demografisk segmentering, når annoncerne opsættes. Man har derfor stor indflydelse på, hvor ens video bliver vist og hvem den bliver vist til. Denne mulighed er enestående og åbner op for nye muligheder vi ikke har set før.

Tracking på tværs af enheder

Det lå i kortene, at Google nu åbner op for tracking på tværs af enhederne der bliver brugt på købsrejsen. Nu kan vi følge brugeren fra første view på computeren og til de udfører en handling på mobiltelefonen. Dette gør, at købsrejsen bliver endnu mere interessant at spore. Denne sporing er baseret på ens personlige Google konto og det gør det muligt for Google at spore, hvor videoen bliver vist.

YouTube TrueView for action kampagnerne er kun mulige som in-stream-ads, der er små video sekvenser, som kan skippes efter 5 sekunder. Virksomhederne betaler først, når en bruger har set 10 sekunder af videoen, og det er derfor en billig annonceringsform. Kampagnerne kan dog også vises på Googles store partnernetværk.

Er YouTube annoncering noget for din virksomhed?

De fleste virksomheder vil kunne bruge denne form for annoncering, hvis de har et sted på hjemmesiden, hvor brugeren kan udføre en handling.

Det kan være følgende:

  • Webshops, hvor brugerne kan blive ført direkte til det ønskede produkt
  • Rejsebureauer, hvor man kan købe flyrejser, leje biler mm.
  • Appudviklere, hvor brugerne kan hente appen direkte på hjemmesiden

Der er mange flere muligheder end de tre ovenstående, da alle virksomheder med godt video-content kan få gavn af YouTube TrueView Ads.