YouTube Shorts - Det nye sociale medie du skal forholde dig til

Det er ikke til at komme udenom, hvor vigtigt videocontent er i 2022. Der kommer hele tiden nye sociale medier til, som vi skal forholde os til. Men hvilket er egentlig det største i dag? Det forsøger vi at give et svar på her.

YouTube er det største sociale medie i verden

Det kommer måske bag på dig, hvis vi fortæller dig, at det sociale medie, unge i US forbruger allermest dagligt er YouTube, som har fat i 95% af de unge.
Tik Tok har overraskende 67%.

 

% of US teens who say they ever use any of the following apps or sites

Kilde: https://uk.pcmag.com/social-media/142078/only-one-social-media-platform-is-used-by-95-of-teens-and-its-not-tiktok

Hvad betyder det for europæiske annoncører på YouTube?

YouTube har for kort tid siden introduceret YouTube Shorts, som er deres svar på Tik Tok og Instagram Reels. Fordi YouTubes algoritme allerede er bygget omkring at finde relevant og organisk content der passer til den enkelte bruger, kan du som kreatør potentielt kan få enormt reach på relativt kort tid.

I sidste måned kørte vi en test sammen med en af vores kunder, som allerede har rundet 100.000 følgere på TikTok og dermed har masser af content, som kan passe til YouTube Shorts. De oprettede en kanal, smed en af deres bedst performende Tik Tok videoer op og på 2 timer fik den svimlende:

  • 40.000 views
  • 589 likes 

Det er endnu ikke muligt at annoncere på YouTube Shorts, men så snart det bliver muligt, skal vi nok opdatere med indsigter.

Casen ovenfor taler for sig selv, så har du allerede godt fat i din målgruppe på Tik Tok eller Instagram Reels, så genbrug videomaterialet derfra og
kom i gang med YouTube Shorts nu