SEO

Munk Store

Med et ønske om et professionelt samarbejde og stærke input fra bureausiden, spiller Munk Store og Searchmind hinanden gode i et tæt SEO-samarbejde.

Det er snart 20 år siden, at Munk Store åbnede sin første fysiske forretning. 7 år senere, i 2011, gik munkstore.dk live, som også i dag binder de fysiske forretninger i Holstebro og Thisted sammen med webshoppen.

Gennem hele deres efterhånden lange levetid har fokus hos Munk Store altid været at have de rigtige og mest populære brands, innovation og stort fokus på det sociale aspekt internt i virksomheden. Hos Munk Store finder du bl.a. mærker som Ganni, Patagonia, H2O, Asics, Wood Wood, Han Kjøbenhavn, New Balance og mange flere.

Med så bredt et stort udvalg af de mest populære brands til mænd og kvinder befinder de sig på et særdeles konkurrencepræget marked, i kampen om de gode organiske placeringer.

Grunden til at vi i første omgang fandt Searchmind interessant, skyldes at SEO er en kompliceret størrelse. Rigtig mange punkter spiller ind når du vil forbedre din organiske position på Google, og det fandt vi hurtigt ud af. Derfor kontaktede vi Searchmind for at få en analyseret vores site.

Forventninger var, at vi kunne frigøre flere hænder på kontoret, og i stedet fokusere på det som vi er allerbedst til (og det er ikke SEO). Mathias Thulstrup, E-commerce Manager hos Munk Store

Strategien

Munk Store havde et ønske om en strategisk samarbejdspartner, som kunne se holistisk på SEO-indsatsen og udfordre deres tilgang. Der er selvsagt fokus på at skabe bedst mulig performance på fokus brands, men vi ser i høj grad også på forretningen som helhed. Fokus for samarbejdet har indtil videre været:

  • Udformning af content strategi
  • Højne synligheden på tværs af brands
  • Tværfordeling af KPI’er ud fra mest relevante brands i prioriteret rækkefølge
  • Fokus på relevante longtail termer indenfor hver kategori og brands, som vil give den bedste performance

Tilgangen

Vores tilgang baserer sig altid på et strategisk og skræddersyet grundlag og i samarbejdet med Munk Store har vi arbejdet holistisk på bedst performende brands. For at kunne bygge det stærke og tætte samarbejde med Munk Store, er alt arbejde defineret i en content plan, som baserer sig på sider, hvor der mangler content eller tekst udvidelser til nuværende indhold med potentiale for højere rangeringer.

Herudover har vi indtil videre arbejdet med:

  • SEO-sprints på strategiske brands ført på Munkstore.dk
  • Udvidelser af tekstindhold på relevante sider i samarbejde med Munk Store
  • Arbejdet på relaterede søgeord til fokus brands som vi kunne rykke opad via flere tekniske implementeringer

Samarbejdet med Mathias hos Munk Store er stadig meget ungt, men vi har på kort tid formået at skabe et tæt partnerskab, hvor vi ser på forretningen som helhed – og udnytter de muligheder der ligger for at drive mere relevant trafik til vigtigste brands – men især også holistisk på hele sitet og de muligheder der ligger for. – Anders Thomsen, Client Manager

Resultater

  • 59% flere søgeord i top 3 på Google
  • 27.000 flere kliks i søgeresultater sammenlignet med samme periode i 2021
  • 1.350.000 flere visninger i SERP’en i fht. samme periode YoY
  • 33% flere visninger i organiske søgeresultater på “asics sko” efter optimeringer/link building med en placering 1 i SERP’en organisk.

Samarbejdet med Searchmind har været rigtig godt, hvilket resultaterne også afspejler. Searchmind har siden start haft en meget professionel tilgang til arbejdet, som har givet mig ro i maven.

Ydermere har Searchmind været meget lyttende fra start i forhold til hvad vi ønskede at optimere på, hvilket har resulteret i at størstedelen af vores top-brands i dag har en bedre placeringen end de nogensinde har haft før. Mathias Thulstrup, E-commerce Manager hos Munk Store

"..Searchmind været meget lyttende fra start i forhold til hvad vi ønskede at optimere på, hvilket har resulteret i at størstedelen af vores top-brands i dag har en bedre placeringen end de nogensinde har haft før."
59 %
flere søgeord i top 3 på Google
33 %
flere visninger i organiske søgeresultater på "asics sko"

Andre resultater