Creative Performance

 

Video er blevet en af de vigtigste omdrejningspunkter i din forretnings digitale kunderejse – og med god grund. Det daglige forbrug af video content på tværs af platforme er i gennemsnit 84 minutter. (kilde:https://thesocialshepherd.com/blog/video-marketing-statistics) og det gennemsnitlige tidsforbrug dagligt på video på YouTube er 18 minutter.  

Med stadigt flere og flere annoncører som bruger videomediet som led i deres markedsføringsstrategi, er det vigtigt at kunne skille sig ud fra mængden.
Så hvordan skiller I jer ud?

video

Hvorfor video er et vigtigt led i din performance marketing strategi

Kreativer har i mange år været et bærende led som annoncører har forholdt sig til på Google Ads og Metas platforme. Kreativer som blev brugt før i tiden på f.eks. Display-netværket (bannerannoncering) har igennem de seneste år set dalende klikrater. Blandt andet fordi flere og flere forbrugere vælger reklamer fra og har installeret ad-blockers. 

Nu ser vi en anden tilgang til video og creative performance generelt, især efter Googles implementering af Performance Max:

Søgninger fanger målgruppens opmærksomhed – og video flytter den (til at konvertere)

I gennemsnit ses videoer på YouTube 95% færdige af brugerne – og de forbruger ca. 18 minutter på platformen hver dag. Her har annoncører mulighed for at skyde budskaber direkte ind – fordi folk har tendens til at se dem. 

Hvor kreativer før i tiden mest af alt skulle drive opmærksomhed eller være sjove, er den kreative produktion nu båret af, at det enkelte element (billede eller video) skal få modtageren til at udføre en specifik handling som f.eks.:

  • Foretage et køb 
  • Forstå kompleksiteten af din service
  • Booke et møde med en konsulent 
  • Genbesøge specifikke kategorier på dit website

Udover hårde konverteringer kan videomarketing også bidrage positivt til brugeroplevelsen af websitet og kvaliteten af indholdet. Konverteringsoptimering er i ligeså høj grad et stærkt parameter, som søgemaskinerne tillægger høj værdi i ranking i dag.

Det stiller store krav til det kreative setup, fordi I skal være helt skarpe på, hvordan vinklingen af kreativer får modtageren til at foretage den handling der ønskes.

Hvad vil I gerne opnå med video marketing?

Det er vigtigt at få klarlagt hvad det er, I gerne vil med jeres kreativer, så modtageren lettere kan udføre den handling I ønsker. Vi hjælper altid, på baggrund af jeres forretning, med at afgøre hvor i kunderejsen, der er behov for at sætte ind: 

Top funnel (TOFU) – Skab opmærksomhed
Øverst i tragten er det ikke afgørende at skabe salg. Vi kommunikerer til personer, som ikke nødvendigvis kender os i forvejen, så her er fokus på kernefortællingen og at skabe en følelsesmæssig forbindelse med modtageren. Udformning af kreativer kan f.eks. være:

  • Brand video, som fortæller hvem I er, og hvad jeres berettigelse i markedet er. 
  • Storytelling om jeres værdier og vision.

Mid funnel (MOFU) – Overvejelse
I overvejelsesfasen er det vigtigt at have for øje hvordan produkter/services fungerer, så forbrugeren sænker eventuelle tvivl og barrierer ved at tage en beslutning. Nogle af de spørgsmål der kan stilles i den kreative proces kan være disse:

  • Hvordan skiller I jer ud fra jeres konkurrenter?
  • Hvordan er I unikke på netop jeres område?
  • Hvilke barrierer i markedet er i med til at nedbryde?
  • Hvordan bruger man jeres produkt? 

Bottom funnel (BOFU) – Beslutning 

Nederst i tragten ønsker vi at få kunden til at konvertere. Det kan være både i form af salg hvis I er en direct to consumer-virksomhed, eller mikro konvertering til varmere lead, f.eks. ved at booke et møde med din salgsafdeling. 

  • Gennemgang af jeres produkter eller services 
  • Uddannelse indenfor jeres services 
  • Kampagnevideo (Spar %% lige nu)
  • Video til landingpage
  • Produktvideoer
  • USP’er: 5 stjerner på TrustPilot, Fri levering etc.

Hvad kræver det at komme i gang med Performance Creatives?

Er I interesseret i at investere i videoproduktion hos os, så indeholder vores framework flere steps. Vi hjælper altid, på baggrund af jeres forretning, med at afgøre hvor i kunderejsen, der er behov for at sætte ind.

video-proces