Google Ads

Professionel håndtering og administration af din Google Ads

Google Ads kampagner er kendt for deres evne til at øge målrettet og relevant trafik. Derfor er Ads vigtigt for virksomheder i alle størrelser – uanset hvor ambitiøst et mål du og din virksomhed har. Ads kampagner er en af de mest effektive marketingstrategier, du kan gøre brug af for at udvide og styrke virksomhedens online tilstedeværelse på grund af de øjeblikkelige resultater, Ads giver.

Selvom det lyder simpelt, så er det ikke tilfældet – og derfor er der stor forskel på, om en Ads kampagne giver gode eller fremragende resultater. Fremragende resultater er selvfølgelig at foretrække, men vejen dertil kræver tid, ekspertviden, kreativitet i optimeringen af kampagnerne samt optimal forvaltning af dine Ads annonceringskroner. Essensen af arbejdet med Ads er at nå ud til de brugere, der søger efter de produkter, du tilbyder, og gøre dem til værdifulde kunder hos din virksomhed. Det er vores mål.

  • 1
    Organisering
    Søgeordsanalyse og opbygning af Ads konto
  • 2
    Kampagneplanlægning
    Identificering af annoncegrupper og målretning
  • 3
    Budgetplanlægning
    Justering af budstrategier og budgettering
  • 4
    Annoncer
    A/B splittesting af annoncer og målretning
  • 5
    Scripting
    Opsætning af scripts ud fra vores framework
  • 6
    Rapportering
    Synliggørelse af resultater, ROAS og KPI'er fra Ads

Vi er en ekstern Google Ads medarbejder

Hvad end dit mål er at tiltrække nye besøgende til dit website, øge onlinesalget, få flere opkald på telefonerne eller få eksisterende kunder til at købe mere – så er Google Ads vejen frem. Hemmeligheden bag en effektiv og succesfuld Ads kampagne ligger i detaljerne ved budgetoptimering til enheder, tidspunkter på døgnet samt indsigt i målgruppen og branchen bare for at nævne få parametre.

Mange virksomheder er af den opfattelse, at de selv kan løfte opgaven med opsætning, optimering og administration af Ads, men det kan vise sig at være en stor mundfuld. Det, du får ud af at arbejde sammen med en professionel Ads Specialist, er den rette erfaring, overblik og viden om annoncestrategier, hvilket er det, der skal til for at få den bedst mulige ROAS – Return On Ad Spend.

ROAS er det værktøj, vi bruger til at måle effekten af markedsføringen i Google Ads. ROAS-tallet viser, hvor mange gange du får dine annoncekroner igen i omsætningen, og kan derfor bruges til at beregne afkastet af en kampagne i forhold til omkostningerne ved den. Google Ads Specialistens fornemmeste opgave er at løfte ROAS og derved skabe grønnere tal på din bundlinje. Arbejdet med dine Ads kampagner bliver løbende afrapporteret, så du altid ved, hvor dine kampagner står, og hvad de giver af afkast.

“Som mangeårig kunde kan jeg kun anbefale Searchmind. Vi har i dette samarbejde opnået særdeles gode resultater for flere sites og oplever en høj grad af troværdighed og viden hos vores account manager.“

Annonceringsplatforme i Ads

Lige så vel som vi kan optimere og eksekvere på dine Ads kampagner, så hjælper vi også gerne med rådgivning, så vi kan finde den fremadrettede strategi, der kan skabe de bedste resultater.
Følgende annonceringsplatforme klarer vi bl.a.:

1

Søgenetværk

Søgenetværket er i bund og grund et søgerelateret netværk af websites, hvor dine annoncer vises, når en bruger skriver ordene i den annonce, du har fået opsat

2

Shopping/PLA

Med Google Shopping kan du effektivt vise dine produkter fra din webshop direkte i Google, hvor de med billede, produkttitel, pris og beskrivelse bliver vist til brugeren

3

Remarketing

Når en bruger når et delmål på dit website, men ikke følger den til helt til dørs – som eksempelvis til indkøbskurven – kan denne bruger føjes til en remarketingliste

4

Displayannoncer

Display-annoncering består i grove træk af annoncer på andres websites og online fora – ofte som bannere, tekstannoncer eller som små videoer.

5

YouTube Annoncering

Har du et brand, du gerne vil have skabt større kendskab til, så er YouTube-annoncering uden tvivl noget, du bør overveje.

6

App Annoncering

Du kan med display annoncering nå ud til en stigende målgruppe igennem mobil apps.

Arbejdet med at administrere og optimere dine Google Ads kampagner omfatter forskellige aktiviteter. Det er vigtige opgaver, der er afgørende for, at planlægningen, oprettelsen og overvågningen af kampagnerne bliver bedst mulig. Afhængig af konkurrencen og budgettet omfatter Ads administration følgende punkter.

  1. Søgeordsanalyse og organisering
  2. Kampagneplanlægning og identificering af annoncegrupper
  3. Budgetplanlægning og justering af budpriser
  4. Annonce tekstforfatning og optimering
  5. Kampagneovervågning, analyse og tiltag
  6. Rapportering af resultater

Denne liste kan minde om en trin-for-trin-guide, der nemt giver de ønskede resultater. Processen for at skabe effektive og rentable Ads kampagner er langt mere kompleks og kræver derfor både kreativitet og strategisk planlægning. Kun en kombination af dette kan levere de ønskede resultater, der i sidste ende gør, at lige netop din virksomhed skiller sig ud blandt konkurrenterne, uanset hvilken branche der er tale om.

 

Giver Google Ads plus på bundlinjen?

Giver Google Ads plus på bundlinjen? Er det penge givet godt ud? Er det ikke bare en udgift? Det er typiske spørgsmål, som de fleste virksomheder stiller sig selv, når der skal tages stilling til, om det er relevant med et budget for denne annonceringsplatform. Uanset hvilket budget du som virksomhed har, så er det afgørende, at man holder sig inden for budgettet, så omsætningen bliver en indtægt og ikke blot en udgift for en mindre omsætningsstigning. Det er netop det overblik, du får i samarbejdet med en Ads Specialist, der er vant til at navigere i Google Ads forskellige annonceringsplatforme.

Fordelen ved Ads annoncering er, at du har 100 % styr på, hvor mange penge, der bliver brugt på annonceringen og endnu bedre – hvor mange penge, det giver igen. På den måde kan man let regne ud, om investeringen i administrationen hos os er en god eller dårlig forretning. Vi bestræber os naturligvis på altid at levere et resultat, der sikrer en god forretning for din virksomhed.

 

Opstart eller overdragelse af Ads konto?

Hvad end du er ny på Ads eller allerede har en konto til Google Ads, så tager vi hånd om hele annonceringsprocessen. Du skal i princippet ikke gøre andet end tage stilling til de løbende optimeringsforslag, vi kommer med. Du vil med andre ord opleve, at arbejdet starter med det samme, så snart overdragelsen af adgangen til din Google Ads konto er på plads. Det eneste, vi skal bruge, er dit kunde-id, og herefter kan arbejdet begynde. Hvis du og din virksomhed endnu ikke har en Google Ads konto, så er vi også behjælpelige med opsætningen af denne, så vi hurtigst muligt kommer i gang med annonceringen, og får skabt de ønskede henvendelser, besøgende og i sidste ende salg på dit website.