luk menu

Remarketing

Med remarketing kan du vise annoncer til brugere, der allerede har besøgt dit website

Har du en bred skare af besøgende, men en konverteringsrate der ikke er så høj som den burde? Så kan det være et tegn på, at de søger information andre steder også. For at være sikker på at brugerne husker dig, når de er klar til at købe, kan du lave remarketing efter dem og få dem tilbage på hjemmesiden igen, så de foretager deres handel eller kontakt det rigtige sted – på dit website.

 

Hvordan fungerer remarketing?

Når en bruger når et delmål på dit website, men ikke følger den helt til dørs (som eksempelvis til indkøbskurven), kan denne bruger blive tilføjet til din remarketing liste. Med denne liste kan du efterfølgende mere aktivt vise annoncer, da de allerede én gang eller flere har vist interesse for websitet.

Har de allerede vist interesse én gang, er der en stor sandsynlighed for, at de vil vise interesse igen.

Remarketing platforme:

  1. Standard remarketing
  2. Dynamisk remarketing
  3. Remarketing til mobilapps
  4. Remarketinglister til søgeannoncer
  5. Videoremarketing
  6. Remarketing baseret på mailinglister

Vis relevante annoncer til brugere, der allerede har besøgt dit website

Dynamisk display remarketing

En af de rigtig effektive remarketing fordele fra Google, er den såkaldte Dynamic Display Remarketing. Du kender den sikkert fra dig selv, når du har besøgt en webshop og set X antal af deres produkter. Så bliver du jagtet af lige nøjagtig disse produkter rundt om på nettet! Det kan virke frustrerende, og måske lidt grænseoverskridende at Google ved hvad du foretager dig – men det er utrolig effektivt, når det kommer til AdWords.

Denne type annoncering har som regel en forholdsvis høj ROAS (Return On Ad Spend), hvor det bestemt er en af de stærke ben af remarketing universet.

Dynamisk Display Remarketing

 

Hvad er der af fordele ved Google remarketing?

  1. Nå ud til din målgruppe, efter de har besøgt dit website
    Forfølg din målgruppe og vis relevante reklamer, der sørger for at de kommer tilbage og gennemfører ordren.
  2. Skræddersyede annonceringsmål
    Har en bruger eksempelvis forladt dit website efter at være nået til indkøbskurven, kan du målrette kun efter disse personer.
  3. Stor rækkevidde
    Alt efter hvor aggressiv du har opsat din remarketing, kan du få en ekstrem stor rækkevidde.
  4. RLSA
    Vi kalder det “søgenetværk på steorider”, da det laver en rigtig god kombination med søgenetværket. Brugere der har besøgt din hjemmeside byder vi mere på, da de allerede har vist en eller anden form for interesse. Derfor er sandsynligheden for en konvertering højere, og det vil vi gerne give lidt ekstra for i klikpriserne.

 

Vi kan hos Searchmind sørge for, at dine remarketinglister bliver korrekt opsat og efterfølgende skaber så høj en ROI som muligt. Med den løbende optimering sørger vi for, at annoncekronerne til Google bliver brugt mere og mere effektivt.

Udtalelse fra kunden

Suzanne Olesen
Ergopartner A/S

Suzanne Olesen, Ergopartner

"Ved nye varer i shoppen, går der ikke mange timer før annoncen er oprettet i AdWords og varen dermed er tilgængelig ved søgninger på Google. Udover at sørge for vores SEO og AdWords annoncer, er Brian meget opmærksom på hvordan vi ellers kan optimere vores side, så Google bliver endnu gladere for os. Det er en fornøjelse at arbejde med en seriøs og proaktiv partner som jer."

5 / 5

Vil du samarbejde med os?

Lad os hjælpe dig med at finde den rette løsning der matcher din virksomheds behov, så du får den rette synlighed i Google, der konverterer og skaber omsætning.