luk menu

Søgenetværk

De populære Google annoncer

Hvis en bruger skriver ordene din annonce har fået opsat, bliver din annonce vist. Det kan ikke siges meget mere simpelt end det, og det virker! – Hvis det bliver gjort rigtig.

Mange tror nemlig, at hvis man opsætter sine annoncer og indsætter sine relevante søgeord, så kommer kunderne af sig selv. Fakta er bare – heldigvis for specialisterne hos Searchmind – at disse annoncer for det første bliver opsat forkert, men især også ordene og sætningerne de bliver målrettet efter. Det betyder faktisk, at i rigtig mange tilfælde bliver AdWords annoncering blot en udgift og ikke en indtægt i sidste ende, som man havde tænkt det.

Alle kan opsætte annoncer på Google. Det er da nemt.

Det er som nemt nok at opsætte en kampagne med annoncegrupper og annoncer. Det er bare en kunst at slå de andre af pinden og gøre det bedre end dem. Der er efterhånden mange på Google der annoncerer, og derfor kan man ikke nøjes med en 80% løsning. Der må og skal en 100% løsning til i dag, ellers vil du ikke kunne måle dig med konkurrencen, som dine konkurrenter ligger for banen.

 

Skrækeksempel

Vi har en kunde der sælger havemøbler. Det er havemøbler af rigtig god kvalitet, hvor der bl.a. er nano imprægnering og mange andre kvaliteter, der gør dem modstandsdygtige over for vejret. Disse produkter vil de selvfølgelig gerne annoncere for.

I 2015 fik kunden et andet bureau til at opsætte disse annoncer, så de kunne komme ud til deres målgruppe og salgene ville komme ind i webshoppen. Problemet var blot, at deres daværende bureau havde købt sig ind på alt hvad der indeholdte “nano”, fordi havemøblerne er nanoimprægnerede. Det resulterede i, at et 6-cifret beløb var blevet brugt på at købe sig ind på iPod Nano. Vi siger det lige igen: iPod Nano!

Det er der selvfølgelig ikke nogen idé i, når der skal sælges havemøbler.

 

I kan opsætte annoncerne, og så stopper vi samarbejdet

Man kan ikke opsætte annoncering på søgenetværket én gang, og så tro det automatisk fremadrettet vil skabe et godt afkast. En kampagne skal passes og plejes, så man altid sikrer sig der ikke bliver købt ind på nogle forkerte ord og sætninger, der ikke skaber værdi for virksomheden. Et godt eksempel er ovenstående, hvor der er blevet købt ind på “iPod Nano”, når der skal sælges nanoimprægnerede møbler.

Der er mange forskellige facetter og muligheder der konstant skal kigges efter og forbedres. Det er ikke nødvendigvis altid en god idé at udvide kampagner og annoncegrupper. Engang imellem skal der stoppes op, og kigges på hvad der kan gøres for at de nuværende kampagner performer endnu bedre. Hvad nu hvis det er en mindre ændring der skal til, for at dine annonceringskroner giver bare 10% tilbage? Hvem vil ikke have det, i stedet for at prøve at starte på noget helt nyt?

 

Hvad kan Searchmind hjælpe med?

Vi kan hos os hjælpe med at lave den nødvendige opsætning og optimering af dine søgenetværks annoncering, så vi rammer så tæt på hovedet af sømmet som overhovedet mulig. Det er både med den indledende opsætning, men også den efterfølgende vedligeholdelse, optimering og nye tiltag.

Får du nye produkter eller produktgrupper? Så skal du blot meddele det til os – hvis vi ikke når at se det før du siger det til os – og vi sørger for den videre optimering. Du behøver nødvendigvis ikke foretage dig noget, andet end at modtage vores månedlige info om hvordan forgangne måned har udartet sig.

Vil du samarbejde med os?

Lad os hjælpe dig med at finde den rette løsning der matcher din virksomheds behov, så du får den rette synlighed i Google, der konverterer og skaber omsætning.