Generelle marketing-begreber
October 7, 2024
Offline marketing
Hvad er Offline marketing?
Offline marketing er det stikmodsatte af online marketing. Offline marketing er altså hvor marketingkanaler og taktikker, hvor internettet ikke er involveret. Afsenderen når altså sin modtager udenom internettet. Offline marketing er det mange kender som “traditionel markedsføring”, da det var den eneste måde, virksomheder kunne markedsføre sig på før internettet, som er den mest benyttede måde den dag i dag.
Generelt er brugen af offline marketing faldende de senere år af netop denne grund.
Offline marketing eksempler
Offline marketing kanaler og taktikker inkluderer alt, som ikke er online. Herunder er nogle klassiske eksempler på offline marketing:
- Flyers og brochurer
- Skilte
- Reklamer i avisen
- TV reklamer
- Busreklamer
- Bannere
- Taxareklamer
- Sponsor
- Messer
Og mange flere.
Hvad er den rette marketingstrategi for dig?
Der er fordele og ulemper ved offline marketing, ligesom der er ved online marketing. Offline marketing er ofte meget stærk på branding-delen, men ikke så stærk på prisen for anskaffelsen af nye kunder. Herudover kan den være svær at måle på.
Online eller Offline?
Læs vores indlæg: Online VS. Offline marketing og bliv klogere.
Det handler om at vælge det mix af kanaler, som er det rette og mest effektive ift. ens virksomhed, kunder og kunderejse.
Og selvom online marketing er det mest benyttede og i langt de fleste tilfælde mest effektive, så ser vi også eksempler på, hvordan kombinationen af de to ben af markedsføringen kan spille sammen og skabe vilde resultater. Dog kan online marketing delen sjældent undlades helt den dag i dag, hvor offline ofte godt kan.
Kunne du tænke dig en uforpligtende snak om, hvad der er den rette marketingstrategi for dig? Ring til os på 30 12 42 72!
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!