Generelle marketing-begreber
September 20, 2024
Performance Marketing
Hvad er Performance Marketing?
Performance Marketing er markedsføring, hvor du kun betaler for performance/resultater. Det er altså en form for markedsføring, hvor annoncøren kun betaler for reelle resultater. Ingen resultater, ingen betaling.
Performance marketing er specielt et begreb, som er kommet i forbindelse med online markedsføring, hvor det er muligt at måle på brugerens handlinger og dermed have data på, hvorvidt ens marketingindsats giver resultater eller ej.
Hvad “performance” så er, afhænger af din virksomhed. Det kan være, det er leads, kliks eller reelle kunder.
Performance Marketing prismodeller
Der findes forskellige prismodeller inden for Performance Marketing, hvor du kun betaler for resultater. De mest gængse er nedenstående:
- CPM / Cost-per-mille: Her betaler du kun for de antal visninger, du får.
- CPC / Cost-per-click: Her betaler du kun for de kliks, du får.
- CPL / Cost-per-lead: Her betaler du kun for de leads, du får.
- CPA / Cost-per-action/acquisition: Her betaler du kun for bestemte handlinger eller anskaffelse af en ny kunde.
Hvilken en prismodel der er den rette afhænger af målet med den enkelte kampagne og/eller annonce. Hvis målet er øget kendskabsgrad bør prismodellen være CPM, er målet nye leads, bør prismodellen være CPA osv.
Hvorfor arbejde med Performance Marketing?
Grunden til at arbejde med performance markedsføring er rimelig åbenlys: Du betaler kun, hvis du får resultater, og der er altså dermed ingen økonomisk risiko.
For det er netop, hvad der er muligt den dag i dag. Hvor man før digitaliseringen og marketing er, som vi kender det i dag, betalte en fast pris uafhængig af de egentlig resultater, kan vi nu betale, kun hvis vi får resultater.
Med performance marketing er: Ingen resultater = Ingen betaling.
Kom i gang med Performance Marketing i dag!
Vil du i gang med performance marketing, hvor du kun betaler, hvis du oplever resultater, fremgang og nye kunder?
Vores succes er direkte afhængig af vores kunders succes, og vi arbejder med at skabe performance på tværs af markeder og brancher, og udfra hvad den enkeltes virksomhed primære målsætning er.
Gennem dybdegående data og analyse og et tæt samarbejde, finder du ud af, hvordan vi bedst kanaliserer vores fokus, så det kan mærkes på bundlinjen. Og vha. AI og state-of-the-art teknologier mindsker vi input og maksimerer outputtet af vores fælles marketingindsats.
Skal vi vækste din virksomhed vha. performance marketing? Ring til os på 30 12 42 72 og lad os høre, hvad vi kan gøre for dig!
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!