luk menu

International SEO

Få topplaceringer i udlandet

Hos Searchmind er vi specialister i at hjælpe og rådgive virksomheder, der vil flytte deres webshop eller hjemmeside til udlandet. Her har vi stor erfaring med opsætningen af især den tekniske del af hjemmesiden for, at Google forstår den korrekt fra starten. 

Når du har opnået stor succes på det danske marked, og ønsker at åbne din shop/hjemmeside på et nyt marked, så har du behov for international SEO. Betegnelsen International SEO dækker over alle lande ud over Danmarks grænser. Nogle af de lande man som virksomhed oftest har fokus på, når man vil til udlandet er følgende:

  • Norge
  • Sverige
  • England
  • Tyskland

Searchmind har gennem tiden hjulpet mange forskellige virksomheder med at opnå synlighed i udlandet. Det er dog et langt sejt træk man skal i gang med, da man i princippet skal starte forfra i det pågældende land. Der findes mange tekniske setup for, hvordan man skal arbejde med SEO i udlandet. Dette kan være gennem subfolders, subdomains eller på et helt nyt domæne. Vi vil altid tage afsæt i den løsning der passer bedst til din virksomhed.

Vil du have hjælp til din internationale SEO strategi?

Udarbejdelse af indhold på et nyt sprog?

Der skal lægges en plan for, hvordan man vil oversætte hele ens site til det pågældende sprog. Hos Searchmind anbefaler vi som udgangspunkt at lave en 1:1 oversættelse, da det ellers vil kræve et meget stort arbejde først at udarbejde helt nyt materiale, for derefter at skulle have en oversætter på. Alternativt kan man finde en kyndig person inden for ens erhverv, der kan skrive nogle nye tekster direkte på det pågældende sprog.

 

3 metoder til valg af domæne ?

 

Undermapper: domain.com/{landekode}

Denne løsning er god, hvis du gerne vil kontrollere dit site på ét domæne, i stedet for at have en ccTLD til hvert land du befinder dig i. Man lægger simpelthen hele websitet og sproget i en mappe.

Subdomain: {landekode}.domain.com

Inden valget falder på at benytte et subdomain til ens andre sprog, er det vigtigt at man er klar over én ting; Google behandler et subdomain fuldstændig adskilt fra det almindelige domæne, og man skal derfor lave lige så meget arbejde på et subdomain, som hvis det var ens egen ccTLD. Der kan dog være andre faktorer, som gør at et subdomain ville være en god idé.

Når der skal defineres et sprog til Google, kan man bruge et bestemt meta-tag som en indikator for, hvilket sprog siden henvender sig til. Dette kan man indsætte i sektionen, og her kan man angive den sprogkode som man ønsker Google skal se.

ccTLD

ccTLD står for country code Top Level Domain. I Danmark er vores ccTLD .dk, i Tyskland .de, osv. Fordelen ved dette er, at du benytter en TLD fra det pågældende land og dermed får troværdighed hos brugeren, når de ser dig i søgeresultaterne.

Ulempen ved dette er, at du skal starte forfra på et helt nyt domæne. Med det forstået, skal der utrolig meget benarbejde til, for at få den pågældende ccTLD op og få en faktor i søgeresultaterne, på samme måde som konkurrenterne.

 

Klar til vækst?

Hos Searchmind har vi stor erfaring med at hjælpe virksomheder med at komme frem på det internationale marked.

Kontakt os i dag for et godt tilbud på, hvordan vi sammen hæver din synlighed i søgemaskinerne i udlandet.

Vil du samarbejde med os?

Lad os hjælpe dig med at finde den rette løsning der matcher din virksomheds behov, så du får den rette synlighed i Google, der konverterer og skaber omsætning.