luk menu

Lokal SEO

Bliv fundet på google med lokal SEO optimering

Lokal SEO er en populær online marketing strategi blandt små virksomheder, hvis målgruppe er segmenteret efter placering. Dette gælder især i de senere år, hvor antallet af lokale søgninger vokser hurtigt med den øgede brug af mobile enheder. Hvis din virksomhed opererer lokalt og har en geografisk afgrænset målgruppe, så er lokal SEO sandsynligvis den bedste strategi du kan bruge, til at øge din virksomheds synlighed og kendskab for din målgruppe.

4 ud af 5 brugere benytter søgemaskiner til lokal søgning
inden de besøger den fysiske forretning.

Lokale søgninger har en øget konvertering

 

Brugere der laver søgninger med lokal hensigt er mere tilbøjelige til at føre til besøg og salg inden for en dag. En ny Google undersøgelse siger, at 50 procent af mobile brugere er mest tilbøjelige til at besøge en forretning efter at have gennemført en lokal søgning, mens 34 procent af forbrugerne på tablets eller computere vil gå til en butik.

Google siger yderligere at disse mennesker er klar til at købe når de er i en butik. 18 procent af de lokale søgninger fører til salg, sammenlignet med 7 procent for ikke-lokale søgninger.

Lokale søgninger driver både trafik og konverteringer

Informationer for din forretning

Det er oftest kontaktinformationer til forretningen/firmaet der bliver søgt efter, og disse skal være på plads. Vises der eksempelvis
forkerte åbningstider for en butik, vil mulige brugere og købere blive tabt, da de har afskrevet butikken for deres shoppingtur, eller lign.

Informationerne til en forretning eller butik ligger oftest i en Google Knowledge Graph, hvis formål er på hurtig og overskuelig vis at vise brugeren de relevante kontaktinformationer.

seo-banner-1

Specifikke åbningstider

Google har yderligere gjort det muligt at lave unikke åbningstider for specifikke datoer. Hvis der skulle være ændringer i de normale åbningstider iht. helligdage, julen, etc., kan man nu specificere disse enkelte dages åbningstider.

 

Oplagt mulighed for mindre forretninger

Det primære mål med lokal SEO er at optimere din hjemmeside til at blive fundet af brugere fra en bestemt by, landsdel eller ethvert andet geografisk afgrænset område. Det er et resultat af at søgemaskiner – og i særdeleshed Google – vægter lokale sider højere i søgeresultaterne for lokale søgninger, end de fleste globale søgninger. Selvfølgelig er der meget mere til den lokale synlighed, end blot at finde et par NAP’s (Name, Adress, Person) til at registrere din virksomhed i, o.l. – Men dette hjælper Searchmind din virksomhed med.

 

Undersøgelse

Det er vigtig alle undersøgelser for brugerens adfærd, søgeord og sætninger, mm. er blevet afgrænset, så man har lavet sig en klar strategi fra start. Begynder man fra start at målrette sin hjemmeside og identitet til noget der ikke er efterspørgsel på, får man meget sjældent value for money, og dette ser vi desværre meget ofte.

Hos Searchmind benytter vi os af flere værktøjer, der er skræddersyet til at finde de helt optimale søgeord og sætninger der bør optimeres på.

 

Searchminds rolle i den lokale optimering

Vi udfører de grundlæggende trin med undersøgelsesfasen, hvor vi efterfølgende vil udføre disse i praksis også. Vi har et teknisk stærkt team der har klaret flere hundrede optimeringer, som med udgangspunkt kan klare alt i undersøgelsen og udførelsen. Det kræver selvfølgelig vi får adgang til hjemmesiden, Google konti, o.l.

Vi vil sørge for at holde dig i hånden igennem hele forløbet, så du altid ved hvilken fase vi er i, samt hvordan din fremgang går.

Vil du samarbejde med os?

Lad os hjælpe dig med at finde den rette løsning der matcher din virksomheds behov, så du får den rette synlighed i Google, der konverterer og skaber omsætning.