luk menu

Søgeordsanalyse

Analyse af søgeord og sætninger

Søgeord er afgørende for, at potentielle kunder finder jer, når de aktivt er på udkig efter produkter, der kan dække deres behov. Det er derfor vigtigt, at de helt rigtige søgeord bliver valgt, da disse søgeord danner grundlag for din synlighed i søgemaskinerne.

Da der findes mange forskellige måder at lave søgeordsanalyser på, er der ikke en forkert fremgangsmåde. Det er dog ofte meget tidskrævende, hvis man ikke ved, hvordan man skal gribe det an. Hos Searchmind er vi specialister i at udarbejde udførlige søgeordsanalyser, som tager højde for både vigtige generiske søgeord, samt “longtail trafik” gennem sammensatte sætninger.

Al trafik er vigtig, men trafik, der ikke konverterer er blot en omkostning.

Longtail

 

Langt de fleste søgninger foretaget i dag, er sammensatte ord. Jo længere en søgesætning er, jo mere præcis er den og jo længere er en potential kunde også i sin købsprocess. Trafik fra denne type søgninger, har derfor ofte en meget høj konvertering og dermed flere salg til din webshop.

Når man laver søgeordsanalyse, er det vigtigt at sondere mellem en række forskellige typer af søgeord. Bag hver søgeordstype er forskellige søge intentioner, som man bør have med i betragtning, når man udvælger søgeordene.

 

Målgruppe

 

Det er meget vigtigt at definere målgruppen, inden en søgeordsanalyse bliver igangsat. Hvem skal man forsøge at ramme? Hvilket segment? Hvad søger de efter? Der er mange faktorer, der spiller ind, hvis man skal ramme rigtigt med sin søgeordsanalyse. Der kan fx være stor forskel på hvilken type besøgende, man får ind på landingssider, der enten er optimeret mod “belægningssten” eller “fliser”, alt efter hvilket segment, man ønsker at henvende sig til. Dette har vi altid for øje i vores analysearbejde.

Vil du samarbejde med os?

Lad os hjælpe dig med at finde den rette løsning der matcher din virksomheds behov, så du får den rette synlighed i Google, der konverterer og skaber omsætning.