Social Media

Flere og flere virksomheder annoncerer på de sociale medier – og det er ikke uden grund. Facebook er uden tvivl den største, sociale platform i Danmark med mere end 3,5 millioner aktive brugere hver måned. Det er de brugere, du skal have fat i. For dig og din virksomhed gælder det om at være der, hvor dine eksisterende og potentielle kunder er, og derfor er de sociale medier og i særdeleshed Facebook et godt sted at være til stede.

Har du brug for hjælp til at knække koden på de sociale medier, så du kan udnytte potentialet af kunder, der befinder sig her? Hos Searchmind kan vi hjælpe med at opsætte, overvåge og optimere dine annoncer, så du kan nå dine mål.

Annoncering på Facebook og Instagram

Facebooks enorme popularitet danner et solidt grundlag for effektiv målretning af annoncer og retargeting mod din målgruppe. Mere end to milliarder mennesker bruger Facebook hver måned – og det betyder, at uanset hvilken målgruppe, du har, så vil du finde den her. Du skal se Facebook som en enorm kundedatabase, hvor du har rig mulighed for at målrette dine annoncer mod eksisterende kunder, retargeting kunder og andre segmenter med et utal af definitionsmuligheder.

Facebook ejer desuden platformen Instagram, og de to kombineres ofte, når det gælder annoncering og markedsføring. På Instagram kan du som på Facebook målrette dine annoncer med et bredt udvalg af definitionsmuligheder. Heriblandt lokation, demografi, interesser og adfærd. Derudover kan du også gå efter brugerdefinerede målgrupper, kopimålgrupper eller automatisk målsætning.

Er dit mål at øge kendskabet til din virksomhed eller dit produkt, at få flere potentielle kunder til dit website eller øge produktsalget? Hertil kan annoncering på de sociale medier være et effektivt redskab.

Proaktiv annoncering på SoMe

Hvor man i Google Ads målretter sine annoncer mod brugernes intentioner gennem søgninger på bestemte ord og fraser, så finder man på sociale medier frem til de potentielle kunder ved hjælp af de informationer, brugerne deler og skaber via deres interaktioner. I stedet for at vise annoncer til forbrugerne, når de aktivt søger efter det, kan man på de sociale medier proaktivt annoncere mod nøje udvalgte målgrupper, allerede inden de er begyndt at lede efter dit produkt eller din service.

Hvad end dit mål er at skabe øget kendskab til din forretning, skabe efterspørgsel, få nye leads eller øge salget på dit website, så er annoncering via sociale medier et stærkt redskab. De avancerede segmenteringsmuligheder gør, at relevansen af din annonce overfor forbrugeren bliver endnu skarpere.

Annoncering, der driver trafik til dit website

Når man annoncerer på de sociale medier, så handler det i høj grad om at skabe engagement – det vil sige klik, likes, kommentarer og handling generelt. Det er med til at øge synligheden og skabe opmærksomhed omkring dit brand eller produkt. Derfor kan du, når du opretter og optimerer dine annoncer, vælge at fremme bestemt indhold til en specifik målgruppe. Det kan bidrage til, at du leverer det rigtige budskab til den helt rigtige gruppe af brugere, og det øger muligheden for at skabe engagement.

Retargeting gennem sociale medier

Retargeting er et stærkt annonceringsværktøj, som i høj grad også er anvendeligt, når du annoncerer via SoMe. Dataene, du har om dine besøgende på dit website, kan du bruge, når du opsætter Facebook retargeting. Med retargeting kan du øge brandloyaliteten og kendskabsgraden blandt nye og eksisterende kunder ved at køre vedvarende brand- eller produktannoncering målrettet den gruppe, du ønsker at engagere.