E-mailmarketing

ADAX

De fleste danskere kender brandet ADAX, som er kendt for tasker og accessories i smukt design og høj kvalitet. Mærket blev stiftet i 1982 af Eugen Silfen, som mente at der manglede tasker i højere – og bedre kvalitet i markedet, end dem han selv havde oplevet i butikkerne. 

Drevet af skabertrang, høj kvalitet og nysgerrighed producerer og designer ADAX tasker og accessories udfra tidens trends og farver – men altid med kvalitet og holdbarhed i hovedfokus. 

Med sit nu 31. år i markedet cementerer ADAX også sin fortsat store berettigelse i markedet og er blandt Nordeuropas førende taske- og accessory producenter, som forhandles i mere end 500 butikker i ind- og udland. Under ADAX findes også datter brandet UNLIMIT, som henvender sig til den yngre kvinde, for hvem tidens trends spiller en stor rolle i valget af den perfekte taske eller accessory til sæsonen.

“Vi henvendte os til Searchmind, for at få optimeret processerne i vores touchpoints, både pre – og post-purchase. Sammen med Searchmind så vi et stort potentiale i at få automatiseret vores e-mailmarketing og samtidig gøre brugeroplevelsen bedre. Det var vigtigt for os at give brugeren den rigtige information på det rigtige tidspunkt og skabe en personlig oplevelse.
– Kristian Sevel, E-commerce Manager hos Adax

Fundamentet var næsten på plads 

Da vi startede samarbejdet med ADAX, havde de allerede en konto i Klaviyo, som også havde været vores bud på det rette system til deres behov og ønsker. Med en direkte integration fra Shopify til Klaviyo, havde vi adgang til en masse data, hvor vi fik muligheden for at dykke ned i bl.a. købshistorik, adfærd og forladte sessioner. Vi kunne hurtigt se potentialet i kontoen, da ADAX endnu ikke havde arbejdet med automations og drev kontoen udelukkende på kampagnemails. 

Ressourcerne internt skulle prioriteres bedst muligt, hvorfor vi kom ind i billedet. Udfordringen var relativt simpel: at gøre den daværende, meget manuelle arbejdsbyrde mere automatiseret med flows, der understøtter den adfærd og data, vi kunne se.

De første spadestik

Strategien blev først og fremmest grundstenen for det praktiske arbejde – og fordelingen heraf. ADAX havde udelukkende arbejdet med kampagnemails og drevet god trafik til hjemmesiden. Vinklerne i deres kommunikation hidtil handlede om nye varer i sortimentet, særlige tilbud og klassiske styles, hvor tallene var allerede pæne og gav hurtigt et billede af, at ADAX havde engagerede leads på listen. Dem skulle vi selvfølgelig have flere af, så derfor lagde vi ud med en strategi, der kunne supplere deres allerede gode base og sætte turbo på skaleringen af e-mailmarketing indsatsen.

ADAX x Searchmind case

Det første skridt var at få udarbejdet en template i Klaviyo, som omfavnede ADAX’s visuelle identitet og bar præg af genkendelighed fra hjemmesiden. Denne template blev udgangspunktet for fremtidige flow mails og sikrede et konsistent grafisk udtryk, som var i naturlig forlængelse af ADAX’s egne kampagnemails.

Næste skridt var at gøre flere arbejdsgange automatiske vha. et solidt automation-setup, som kunne gribe nye tilmeldinger og guide dem rundt, når de viste interesse for specifikke produkter, i stedet for at forsøge at fange dem på mavefornemmelser med deres kampagnemails. 

ADAX og UNLIMIT’s flow setup startede således ud med at få de vigtigste flows på plads:

  • Velkomstflow
  • Tabt kurv
  • Browse abandonment
  • Added to Cart
  • Post Purchase
  • Back in Stock


Ret hurtigt efter deres flows blev aktiveret så vi stærke resultater, men vi så også, at den største driver for omsætning ligger i velkomstmailen, som indeholder en rabatkode til første køb. Typisk konverterer nye tilmeldinger allerede indenfor den første uge af deres tilmelding til ADAX’ nyhedsbrev på grund af rabatten, de modtager ved sign-up. 

I velkomstmailen anvendes unikke rabatkoder, som har automatisk udløb og ikke kan genanvendes, så ADAX undgår muligheden for misbrug af rabatter.

En bank fyldt med inspiration

Ved siden af flow-setuppet har vi også hjulpet ADAX med at bygge en bank af inspirationsmateriale, så fokus også bliver på at fastholdelse og at bygge videre på loyaliteten for allerede tilmeldte. Vi hjælper med indholdsidéer der naturligt vinkler ADAX’ sortiment dér, hvor den enkelte subscriber befinder sig og har brug for: handsker til de kolde cykelture, clutches til julens mange fester eller kufferter til sommerens solrige rejser.

inspirationssheet til kampagnemails


For ADAX og UNLIMIT’s loyale base af tilmeldinger er rabatter ikke altafgørende for, om de vælger at konvertere. Her spiller inspiration, en tættere forbindelse til brandet og taskernes unikke designs en lige så afgørende rolle. Vi udvikler løbende ADAX’ flow-setup og leadgenerering, så hele kunderejsen omfavnes – og så vi kan blive klogere på den enkelte subscriber, for at kunne levere endnu mere personaliserede budskaber. 

Searchmind har vist sig at være den helt rigtige samarbejdspartner og tallene taler for sig selv. Deres proaktive og analytiske tilgang har været essentiel ift. den vækst vi har oplevet igennem vores automatiserede e-mails.”
– Kristian Sevel, E-commerce Manager hos Adax

Resultaterne indtil videre

Det viste sig allerede indenfor den første måned, hvor de første og mest basale flows blev sat i søen, at størstedelen af den manuelle arbejdsgang blev omsat til automatiseret omsætning. I de følgende måneder har vi kun set massiv vækst i både flow-og kampagnemail-omsætningen, som ADAX selv står for, og nu har fået en bedre struktur på, ud fra en stærk kampagneplan og inspiration til hvad der kan sendes ud hvornår – og til hvem. 

  • ROI af samarbejdet fra start i juli og til december 2022: 1428%
  • E-mailmarketing står i gennemsnit for 40% af den samlede omsætning, hvor fordelingen nu er mere jævn mellem automatiske budskaber fra flows og manuelle kampagnemails.

“Lige fra starten har ADAX været en fornøjelse at arbejde sammen med. Vi har et godt og tæt samarbejde, hvor vi sammen har skabt resultaterne – og sammen, har udviklet et flow-setup, der er funderet i data, indsigter og en stor mængde insiderviden.

Det er altid vigtigt for mig, at komme helt tæt på brandet for at have det bedst mulige fundament til at kunne drive yderligere vækst – og det er i den grad blevet indfriet i samarbejdet med Kristian, ADAX & UNLIMIT.”
– Anna Sophie Christensen, Marketing Automation Lead hos Searchmind

Det var vigtigt for os at give brugeren den rigtige information på det rigtige tidspunkt og skabe en personlig oplevelse. Searchmind har vist sig at være den helt rigtige samarbejdspartner og tallene taler for sig selv.
1428 %
ROI fra e-mailmarketing
40 %
af samlet omsætning attribueret til e-mailmarketing

Andre resultater