Målsætning
Målsætningen for samarbejdet med bareen var at skalere deres PPC omsætning til nye højder og samtidig hæve andelen af non-brand kunder. For at muliggøre denne målsætning var første delmål at udvide og bygge kampagneopsætningen, så vi fik et bedre overblik over den data, der kom ind på kategori niveau, non-brand og brand søgeord. Derudover havde vi et mål om at hæve brandkendskabet til bareen markant, for at sikre en mere langsigtet rentabilitet.
Strategi
I sommeren 2023 påbegyndte vi optimeringen af bareens Google Ads-konto med et særligt fokus på at skabe en større transparens og indsigt i hvilke kategorier og produkter, der sælger bedst. Derfor lavede vi et opsplit på non-brand og brand kampagner, samt lavede et transparent kategori setup, så vi kunne aflæse data bedre og skalerer forretningen endnu mere. Denne opsætning gav os også muligheden for at tænke CLV mere ind i strategien på de kampagner, der målrettede non-brand kunder og dette skulle i sidste ende øge brandkendskabet til bareen endnu mere.
Hvad vi gør
For at eksekvere strategien, anvendte vi DataFeedWatch til at administrere feedet med de nødvendige attributter til at oprette brugerdefinerede labels. Dette har gjort det muligt at skabe et transparent setup ud fra de kategorier, bareen opererer på. Vi har ydermere fokuseret på at skabe en rød tråd på tværs af kanalerne, hvorfor det var vigtigt, at de kreative elementer, vi brugte i de forskellige kampagner, var kreativer, kunderne kunne genkende på sitet eller fra andre kanaler i marketingmixet.
Resultater
Sammen med bareen har vi formået at skalere Google Ads omsætningen og brandkendskabet ud over forventningerne i et konkurrencedygtigt marked. Det har vi gjort gennem et tæt samarbejde, vidensdeling om data i kontoen og et fælles fokus på tværs af marketingmixet. På baggrund af resultaterne og det setup, vi nu har bygget, kan vi se, at der er potentiale for en høj grad af videreudvikling fremadrettet.
More data
September - december 2023
- Inden vores Google Ads-opsætning udgjorde nye kunder 16,87% af den samlede omsætning. Denne andel er nu steget til 54,19%.
Testimonials
Searchmind har været altafgørende for skalering af vores Google annoncering og organisk søgevolumen gennem SEO.”
Head of E-commerce hos bareen
Collaboration
Manager, Client Strategy hos Searchmind
I 2023 udvidede vi vores samarbejde med bareen fra kun at varetage SEO, til også at arbejde strategisk og operationelt med deres PPC. Her har vi sat alle kræfter ind på, så de var bedst muligt klædt på til at ekspandere nye markeder.
Vores store fordel har været, at vi over en længere periode har varetaget bareens arbejde med SEO. På den måde har vi haft et rigtig godt udgangspunkt for at udvikle målrettet annoncering for en segmenteret målgruppe, som vi i forvejen havde et godt kendskab til gennem SEO.
De gode resultater, vi har skabt i samarbejde med bareen, viser, at det betaler sig, at have et velintegreret marketingmix. Når eksempelvis SEO og PPC taler sammen, som det er tilfældet her, kan vi skabe de bedste forudsætninger for, at potentielle kunder bliver disponeret for lige det indhold, der i sidste ende skaber konverteringer."
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!