Målsætning
Kalundborg Skov Park Have forhandler alt inden for havemaskiner og tilbehør. Deres mål med at indlede samarbejdet i 2023 var at øge ROAS til mindst 25 samt at øge deres omsætning med 83%. Efterspørgslen på virksomhedens produkter er præget af skiftende sæsoner og afhængig af vejrforhold. Derfor var deres ønske at udnytte de stille måneder bedre end det har været tilfældet tidligere. Målet var at skabe et solidt fundament ved at tilpasse forhandlerens identitet og tilstedeværelse til kundernes behov.
Strategi
Vi indledte samarbejdet med en strategisk workshop for at sikre, at pains, gains og målsætninger var afstemt. For at øge brand-bevidstheden, også uden for højsæson, valgte vi at implementere to kampagnespor: et top-funnel og et low-funnel. Top-funnel fokuserede på brandopbygning på længere sigt, også i lavsæsonen. I low-funnel målrettede vi specifikt dem, der tilføjede produkter til deres indkøbskurv eller viste interesse for specifikke produkter. Dette strategiske træk skulle omdanne interesse til konkrete handlinger og øge chancerne for konvertering.
Hvad vi gør
Som en vigtig komponent, har vi valgt at arbejde strategisk med egen videoproduktion samt tilpasning af leverandørmateriale. Videoerne har givet brandet en autentisk dimension, illustrerer forhandlerens identitet og faglighed, samt etablerer medarbejderne som brand-ambassadører. Se et eksempel her. Vi har anvendt en tosporet always-on tilgang: Top-funnel videoer der tydeliggør USP'er og low-funnel videoer der viser produkter i brug, priser og besparelser. Annoncestrategien inkluderer desuden sæsonbestemt annoncering for relevante og målrettede kampagner.
Resultater
Vores strategiske tilgang har skabt resultater, der oversteg Kalundborg Skov Park Haves målsætninger markant. Til trods for en sommer med udfordrende vejrforhold i 2023, som direkte påvirker efterspørgslen hos virksomheden, er vi lykkes vi med at øge performance fra Paid Social betydeligt. Resultatet har været en mærkbar vækst i ROAS, hvilket indikerer en effektiv udnyttelse af annoncebudgettet samt vækst i virksomheden som helhed. Vi fortsætter samarbejdet, for at udnytte Kalundborg Skov Park Haves potentiale endnu bedre end hidtil.
More data
2023
- ROAS: 22,53 i Q2 2022 -> 38,74 i Q2 2023.
- Spend: Øgning på 79%.
- Løbende justering af USP'er i kampagneflows for at vende tendensen til nedadgående performance på annoncer, som følge af ugunstige vejrforhold og derved en ændring i efterspørgsel på produkter.
- Ændring af bundtragtsmålgruppen for at optimere målretningen af den primede målgruppe for køb på trods af udfordrende vejrforhold.
Testimonials
Med sin grundighed og evne til at være et skridt foran tendenserne i markedet, løfter Anders Bisgaard fra Searchmind vores Paid Social-markedsføring til højder, der vækker agtelse hos konkurrenter såvel som samarbejdspartnere.
Searchmind er som helhed en velsmurt maskine, der gennem analyse og alsidig ekspertise skaber en ensartet markedsføring på vores forskellige kanaler.”
Kommunikationsansvarlig hos Kalundborg Skov Park Have
Collaboration
Paid Social Specialist hos Searchmind
Fra første møde med Kalundborg Skov Park Have, har der været en fælles forståelse for, hvor annonceringen på sociale medier skulle hen.
Det er utrolig vigtigt for mig, at kundens identitet kan mærkes i annoncerne, og de fantastiske resultater er derfor skabt gennem en forening af data og stifter og CEO Kåres mange års ekspertise i branchen.
Sammen med specialister fra vores Creative afdeling, har vi skabt en kreativ strategi, der kunne underbygge en full-funnel strategi på Paid Social, samt styrke Kalundborg Skov Park Haves brand på tværs af hele kunderejsen.
Det har været en sand fornøjelse at se, hvordan skræddersyet video content, et full-funnel setup og ikke mindst samarbejdet med Kåre og Frederik har kastet det ene gode resultat efter det andet af sig."
Skal vi finde dit potentiale? Lad os påvirke og forandre din forretning.
Vi kontakter dig hurtigst muligt!