LinusPro Nutrition

Målsætning

LinusPro Nutrition har siden 2014 udviklet og produceret danske protein produkter, kosttilskud og sportsdrikke til atleter – både professionelle og nybegyndere. Deres mål for vores samarbejde var klart: de ville øge deres andel af topplaceringer, organisk synlighed og trafik i et konkurrencepræget marked.

Strategi

Vores strategi involverede en målrettet indsats for at styrke deres domæneautoritet gennem organisk trafik. For at overkomme den høje konkurrence på markedet udviklede vi en content strategi, med grundlag i søgeadfærd og målgruppeinteresser. Dette resulterede i et omfattende contentunivers, der havde til formål at levere værdifuldt indhold, for at skabe en stærk relation mellem LinusPro og målgruppen.

Hvad vi gør

Vi forbedrede LinusPros placering i søgemaskinerne ved at implementere en topic cluster strategi og on-site struktur. Med en dybdegående søgeordsanalyse og forståelse af målgruppens adfærd, identificerede vi nøgleområder og udfyldte huller i deres contentunivers, som kunder ville finde relevant og brugbart - altid med tone of voice og brand for øje. Vi fokuserede på on-page optimering, herunder klar navigation, intern linkstruktur og implementering af schema markup på blogindlæg for at øge synlighed og troværdighed.

Resultater

Vores topic cluster strategi og on-site struktur skabte gode resultater. På blot et år steg LinusPros organiske sidevisninger mærkbart fra 915 til 6543, en stigning på 615%. Dette vidner om en styrket online synlighed og øget trafik til deres informative blogunivers, hvilket bidrog til øget brand awareness og autoritet på deres website.

1500%
Vækst i månedlige besøgende
6543
Organiske sidevisninger af blogindlæg sammenlignet med 915 året forinden
615%
Øgning i unikke sidevisninger i LinusPros blogunivers

Collaboration

Annesofie Bjørnstad
Head of Content hos Searchmind

Vores samarbejde med LinusPro illustrerer, hvor meget godt, der kan komme ud af at kombinere SEO med målrettet content. Vi har arbejdet på tværs af vores afdelinger for at styrke deres online tilstedeværelse, hvor et bredere blik på marketingtiltag er afgørende.

En vigtig del af vores indsats har været at inddrage vores erfarne SEO-specialister, der med deres datadrevne tilgang har forbedret mulighederne for bloguniversets succes. Ved at integrere SEO-strategier tidligt i processen har vi været i stand til at skabe indhold, der ikke kun er engagerende og relevant, men som også er optimeret til at rangere højt i søgeresultaterne. Det har ført til en organisk stigning i trafikken og har hjulpet med at styrke LinusPros brandposition online - altid med deres behov og mål som grundlag.”