Organic Basics

Målsætning

Organic Basics' mål med vores samarbejde var at opnå betydelig vækst i omsætningen gennem effektiv brug af PPC-annoncering. De sigtede mod en markant forbedring af ROAS for at sikre rentabilitet. Virksomheden ønskede desuden at udvide deres markedsandel fra 5 til 10 markeder. Herudover var deres mål at øge omsætningen fra Google Ads betydeligt, for overordnet set at styrke performance og markedsposition.

Strategi

For at nå i mål med at forbedre ROAS, har vi udført en grundig efterspørgselsanalyse af Organic Basics' eksisterende markeder. Analysen har vist, at målgruppen på tværs af landegrænser interesserer sig for produkter, der er økologiske, bæredygtige og CO2-venlige. Med denne indsigt, har vi sikret, at deres annoncer tydeligt kommunikerer disse værdier. Med målgruppens enslydende interesser in mente har vi fremskyndt ekspansionen til nye markeder, hvorfor vi ved udgangen af Q2 2023 har vi lanceret aktive kampagner i 20 lande med succes.

Hvad vi gør

På baggrund af efterspørgselsanalysen identificerede vi relevante søgeord og integrerede dem med organisk salgsdata fra Shopify på 5 af kundens hovedkonti. Efter at have kørt en testperiode med gode resultater valgte vi at gennemføre samme tilgang på 15 yderligere konti. Denne tilgang resulterede i en markant stigning i konverteringsraten fra 1% til 3,1%. Processen leverede vigtige indsigter til lancering af 75 nye kampagner, som udgjorde Organic Basics nye vækstmaskine.

Resultater

At ekspandere til nye markeder er aldrig uden udfordringer. Den store efterspørgsel på produkter efter udvidelsen gav lagerudfordringer undervejs, hvilket desværre satte en begrænsning for væksten. Til trods for dette har vores samarbejde med Organic Basics siden 2023 skabt resultater, der har oversteget deres forhåbninger. Vi har udvidet til 15 lande i stedet for 10. Vi har øget ROAS til 6,09 og fordoblet omsætningen fra PPC. Men der er potentiale til meget mere.

6,09
ROAS i 2023
15
Nye markeder. En ekspansion fra 5 til 20
30,57%
Omsætning skabt af PPC
17,24%
Øget omsætning

More data

PPC

Q4 2022

  • ROAS: 3,41
  • Markeder: 5
  • Målet var at ekspandere til 10 markeder.

Q4 2023

  • ROAS: 5,55
  • Markeder: 20

Testimonials

Organic Basics skiftede til Searchmind, fordi vi ville styrke vores samlede online marketing indsats. Det har været en meget positiv oplevelse.

Searchmind har virkelig forstået, at tage vores kampagner til næste niveau og levere resultater, der har levet op til vores forventninger.

Brian Ahle og Aske Warming hos Searchmind udviser en utrolig grad af ekspertise og professionalisme. Teamet har en meget høj sense of urgency, og er utroligt gode til at rykke hurtigt på opgaverne. Aske har vækstet vores ROAS og generelle revenue gennem Google til et helt nyt niveau.

Vi har desuden benyttet Searchmind til SEO, hvor vi også kun kan anbefale dem.

Searchmind fungerer som sparringspartner på vores marketingsindsatser generelt, og på de makrotendenser, der rører sig i e-com markedet."

Mads Fibiger
CEO & Founder hos Organic Basics

Collaboration

Aske Warming
Head of PPC hos Searchmind

Det er utrolig positivt at arbejde sammen med teamet bag Organic Basics. Vi har som altid haft fokus på at lytte til deres specifikke behov og forstå deres forretning, for at kunne skabe de resultater, de drømmer om. Ved at udfordre deres eksisterende strategier, har vi udviklet datadrevne tiltag, der virkelig har skubbet til deres vækst.

Da Organic Basics kom til os, var det med et ønske om at nå ud over stepperne med deres samlede online marketingindsats. Derfor er mit team og jeg utroligt glade for at se den vækst, vores kampagner og strategiske arbejde har resulteret i. Det har skabt en vellykket internationalisering og skalering til nye markeder, særligt i USA.

Derudover er jeg stolt over den faglige tillid, som Mads har vist mig. Det har resulteret i, at jeg agerer sparringspartner på Organic Basics' marketingstrategi som helhed - og jeg glæder mig til at se, hvor fremtiden bringer os hen."