Rains

Målsætning

Rains er oprindeligt kendt for sine kvalitetsregnjakker med design og æstetik for øje. Siden er produktporteføljen udvidet med flere produktgrupper, bl.a. accessories, tasker og vinterbeklædning. Efter at have oplevet god vækst på e-commerce, havde Rains et mål om at holde deres vækst på samme niveau i 2022 som året forinden - samtidig med, at de ville ekspandere til nye markeder.

Strategi

For at kunne imødekomme Rains' målsætning om fortsat vækst, arbejder vi kontinuerligt på tre overordnede indsatser: 1) Differentierede ROAS mål for top og profit, baseret på forretning og supply chain, 2) ekspansion til nye markeder og 3) at drive mere relevant trafik på tværs af markeder.

Strategi

Gennem tæt dialog og samarbejde med Rains’ e-commerce-afdeling er vi på ugebasis alignet omkring strategien, hvor vi bevæger os hen og hvad der skal fokuseres på nu og her – samt i det lange løb. Det tætte parløb gør, at vi er tæt på forretningen og forsyningskæden, så vi ved, hvor vi skal sætte ind for bedst mulig performance.  

Resultater

I september 2022 skabte vi en betydelig stigning i omsætning, klik og omkostninger sammenlignet med året forinden. ROAS steg med 3,26%. For SEO i USA fra januar til september 2022, sammenlignet med perioden i 2021, steg omsætningen med over 54%, antallet af transaktioner med næsten 53% og antallet af brugere mere end fordobledes. Vi arbejder fortsat på at styrke Rains' digitale performance fremadrettet.

117%
Stigning i omsætning fra Google Ads
92%
Flere klik fra Google Ads
147%
Stigning i brugere fra SEO
64%
Stigning i omsætning fra SEO

More data

PPC & SEO

PPC på tværs af alle markeder
Januar - september 2022

  • Omsætning +54,09%
  • Klik +76,95%: Fra 1.420.759 til 2.514.099
  • Omkostning +86,99%
  • ROAS -17,6 %: Fra 6,5 til 5,36

SEO i USA
Januar - september 2022

  • Omsætning +54.08%
  • Transaktioner +52.92%
  • Brugere +112.31%

Testimonials

Vi får værdifulde inputs til såvel mindre som meget specifikke actions, vi kan sætte i søen med det samme på både SEO og PPC, samtidig med at vi kan sparre og blive udfordret på de større tanker og det bredere perspektiv. Det gør, at vi i samarbejde med Searchmind kan fastlægge en fornuftig, lan­gsigtet strategi for vores Google-indsats.

Searchmind har været stærkt medvirkende til, at vi har haft en stor vækst på både eksisterende og nye markeder”

Kasper Kjærgaard Nielsen
Head of E-commerce hos RAINS

Collaboration

Aske Warming
Head of PPC hos Searchmind

Det er en fornøjelse at samarbejde med Rains, ganske enkelt. Målet har været klart fra start, og vi er kommet helt tæt på forretningen. Jeg tror på, at det netop er fordi, at vi er så meget inde i den overordnede strategi, at vi lykkes i samarbejdet.

Der har hele vejen igennem været fuldstændig transparens, det er også nødvendigt, når man har så ambitiøse vækstmål som Rains. For at nå deres mål, har indtog på nye markeder og dertilhørende go-to-market-strategier været essentielt. Vi kan samtidig trække på vores team internt hos Google for at sparre omkring CSS, Account reps. eller International Growth, hvilket er en klar fordel.

Det er samtidig særligt værdifuldt, at vi har indsigt i PPC-landskabet som helhed, i kraft af at vi som bureau har indsigt i flere cases og ikke kun Rains isoleret. Der skal også lyde en ros til Kasper for at være en fremragende samarbejdspartner. Hans tillid til os gør, at vi kan bruge tiden på at være værdiskabende frem for at forklare alt i detaljen. Det gør, at vi kan bruge tiden på at eksekvere og levere resultater."