Ring mig op

Display Annoncering

Display-annoncering består i grove træk af annoncer på andres websites og online fora – ofte som bannere, tekstannoncer eller som små videoer. Alt for mange virksomheder går glip af relevant trafik til deres hjemmeside eller webshop, fordi de underkender værdien af display-annoncering. Det skyldes ofte, at mange er af den opfattelse, at der ikke rigtig er nogen, der gider klikke på bannerne. Heldigvis er det ikke rigtigt, og gennem bannere genererer du derfor både salg og får øget kendskab til produkt eller brand.

Nå kunder på internettet og i apps

Når folk siger, at de ikke klikker på bannere eller annoncer, så skyldes det ofte, at de finder dem irrelevante eller uinteressante – og derfor virker de mere irriterende end spændende. Derfor ligger der et stort arbejde i opsætningen af display-annoncering, således at det er den rette målgruppe, der eksponeres for budskabet. Med display-annoncering kan du skræddersy dine bannere og annoncer, så de målrettes mod detaljer som interesser, alder og køn.

Display-annoncering er en effektiv brandingstrategi, hvis ellers du bruger den rigtigt. Annoncerne, som du ser rundt omkring på hjemmesider og webshops, er med stor sandsynlighed display-annoncering fra Google. De kan vises alle steder, hvor Google har en tilknytning:

  • Hjemmesider
  • Apps
  • Mobilsider
  • YouTube
  • Gmail

Opnå større brandkendskab

Har du designet og udviklet et nyt produkt, fået nye services eller kører du gode tilbud, så er denne type markedsføring en god investering for dig, fordi du kan ramme specifikke kundegrupper helt tæt på. Du kan med andre ord skabe opmærksomhed omkring dit brand eller produkt – altså øge kendskabsgraden, øge dit salg, opbygge kundeloyalitet, interagere med dine kunder eller promovere nye og ukendte produkter og ydelser.

Med Google Display-annoncering kan du segmentere specifikt efter din målgruppe, så du øger chancerne for at dine annoncer bliver vist til brugere, der viser interesse for dine produkter. Det kan gøres på mange måder, hvor det især er effektivt med remarketing. Ved at segmentere så præcist, som vi kan, så kan vi forvalte dine annoncekroner på en rentabel måde og skabe værdi for din forretning – frem for at være en udgift. Vi segmenterer blandt andet efter:

  • Demografi (køn og alder)
  • Placering
  • Søgeord
  • Interesser

Målrettede display-annoncer

Display-annoncens vigtigste opgave er at invitere læseren til at klikke, så de lander på dit website. Bag denne intention ligger der flere parametre, som man kan justere på, for at finde frem til det bedste resultat. Tænk derfor på det visuelle udtryk på banneret såvel som det budskab, du vil have frem. Hvis annoncen eller banneret er plastret til med tæt tekst, der i lange sætninger forklarer, hvorfor kunden skal klikke herpå, så kommer det aldrig til at ske. Overvej i stedet, hvordan du med få ord kan få budskabet ud over rampen, og hvilket layout, der vil tiltale den gruppe af købere, du vil ramme.

Når først du har fået kunderne til at klikke sig videre, så skal du se på, hvor du sender dem hen. Det skal være nemt at handle hos dig, og derfor er det en god idé at sende kunderne direkte til landingssiden, der indeholder produkterne, du annoncerer for – og ikke til forsiden eksempelvis. Vis dem det, de forventer, når de klikker på display-annoncen.