Ring mig op

Google Remarketing

Har du en bred skare af besøgende, men en konverteringsrate der siger noget andet? Det kan være et tegn på, at dine potentielle kunder også søger deres information andre steder end hos dig. Med remarketing kan du re-engagere eksisterende og potentielle kundeemner med annoncer, sociale medier, e-mail og meget mere. Det gælder om at øge brandloyaliteten og kendskabsgraden blandt både dine kunder, så du sikrer, at de vælger din webshop næste gang, og hertil er remarketing et stærkt værktøj.

Målret din annoncering med remarketing

Når en bruger når et delmål på dit website, men ikke følger den til helt til dørs – som eksempelvis til indkøbskurven – kan denne bruger føjes til en remarketingliste. Med denne liste kan du efterfølgende mere aktivt vise annoncer, da de allerede én eller flere gange har vist interesse for websitet. Har de allerede vist interessen én gang, er der stor sandsynlighed for, at de vil gøre det igen.

I forbindelse med kampagner eller nye produkter kan du eksempelvis skifte dine brandannoncer ud med produkt remarketing og påvirke dine potentielle kunder gennem købsprocessen. Langt de fleste brugere sammenligner priser og søger informationer på forskellige sites, før de tager en beslutning, og derfor kan dine produktannoncer i sidste ende sikre en konvertering i netop din butik.

Der findes forskellige remarketing platforme, som du kan benytte dig af, når du vil målrette annoncering mod personer, som tidligere har besøgt dit website eller din mobilapp.

Remarketing platforme:

  • Standard remarketing
  • Dynamisk remarketing
  • Remarketing til mobilapps
  • Remarketinglister til søgeannoncer
  • Videoremarketing
  • Remarketing baseret på mailinglister

 

Dynamisk Display Remarketing

En af de mest effektive remarketing-fordele fra Google, er den såkaldte Dynamic Display Remarketing. Du kender sikkert fænomenet, og har prøvet det på egen krop. Når du har besøgt en webshop og set på flere af produkterne, så vil du med al sandsynlighed opleve, at annoncer med de selv samme produkter begynder at vise sig rundt omkring på nettet. Selvom metoden kan virke frembrusende, så er den yderst effektiv, når det gælder Google Ads. Denne type annoncering har som regel en forholdsvis høj ROAS (Return on ad spend), og er uden tvivl et af de stærkeste ben i remarketing.

 

Fordele ved Google Ads Remarketing

Remarketing er et udvidet element inden for Google Ads og er et særdeles effektivt middel for dig, der oplever, at du i perioder mister flere kunder, inden købet gennemføres. De usikre og ubeslutsomme kunder skal hurtigst muligt overbevises og mindes om, at de reelt ønsker dine produkter, tjenester eller services. Det er det, remarketing kan med skræddersyede annoncer og kampagner. For at få det maksimale ud af din remarketing-strategi, er det afgørende, at dine annoncer bliver sat korrekt op og løbende bliver optimeret. Det er det arbejde, der sørger for, at dine annoncekroner til Google bliver brugt så effektivt som muligt og skaber en høj ROI som muligt.

Fordele ved remarketing tæller blandt andet:

  1. Nå ud til din målgruppe, efter de har besøgt dit website
    Følg din målgruppe, og vis relevante reklamer, der sørger for at de kommer tilbage og gennemfører ordren.
  2. Skræddersyede annonceringsmål
    Har en bruger eksempelvis forladt dit website efter at være nået til indkøbskurven, kan du målrette kun efter disse personer.
  3. Stor rækkevidde
    Alt efter hvor aggressivt du har opsat din remarketing, kan du få en ekstrem stor rækkevidde.
  4. RLSA (Remarketing Lists for Search Ads)
    Brugere, der har besøgt din hjemmeside, byder vi mere på, da de allerede har vist en eller anden form for interesse. Derfor er sandsynligheden for en konvertering højere, og det vil vi gerne give lidt ekstra for i klikpriserne.