SEO Bureau

SEO bureau med fokus på datadrevne beslutninger

Som virksomhed kan det være svært at overskue, hvor man skal investere sine penge i digital markedsføring. SEO er i bund og grund med til at optimere dit website, og hos Searchmind er det vores mål, at din virksomhed altid er blandt en af de første organiske søgeresultater på Google. Som virksomhed vil man helst ligge i toppen af side 1 og det kan SEO være med til at muliggøre. SEO handler om at blive set, og når I som virksomhed bliver set, så får I også flere kunder.

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, der på dansk kaldes søgemaskineoptimering. SEO er et udtryk for de ikke betalte søgeresultater. Når man som virksomhed vælger at samarbejde med et professionelt SEO bureau, så kan det sikre mere trafik og omsætning for virksomheden i sidste ende. Det kan derfor godt betale sig at bruge et SEO bureau, fordi bureauet har stor erfaring, som de kan trække på fra sine nuværende kunder.

Der findes mange måder at gribe SEO an på, og her er det vigtigt at holde tungen lige i munden. Vi har derfor lavet en lille artikel, hvor du kan læse om fordelene ved, at din virksomhed fokuserer på SEO, hvorfor man skal vælge et kompetent SEO bureau frem for at sidde med det hele selv, og hvorfor I skal vælge Searchmind som jeres nye SEO bureau.

Fundamentet for din SEO-strategi

Som med så mange andre ting, er det vigtigt at fundamentet bag din virksomheds SEO strategi er i orden. Det vigtigste ved en SEO analyse er at kende sin målgruppe. Man skal undersøge, hvilke ord der bliver søgt mest på, have styr på hvad kunderne finder mest interessant på hjemmesiden, og hvad de søger på for at finde hjemmesiden.

Det betyder, at du skal lave en grundig søgeordsanalyse, der giver dig et indblik i de ovenstående parametre. Søgeordsanalysen kan give et indblik i, hvor dit fokus skal lægges i forhold til din nye SEO strategi. Til at give dig et indblik i dine brugeres søgehensigt, kan du anvende Googles eget værktøj ’Google Keyword Planner’. Google Keyword Planner viser dine brugeres gennemsnitlige søgevolumen pr. måned på det givne søgeord. Værktøjet giver også forslag til nye ideer til øvrige søgeord i relation til det indtastede ord. Det kan være en hjælp, hvis du ønsker at lave jeres egen SEO.

Når Google kigger på din virksomheds hjemmeside, så fokuserer Google især på om din hjemmeside har et indhold, der er skrevet i god kvalitet og som besvarer folks søgninger. Google ønsker at din virksomhed har relevant indhold og det bliver belønnet, så du får en bedre ranking, hvis de forskellige krav er opfyldt. Søgeordsanalysen bør altid tage udgangspunkt i virksomhedens nuværende situation, og man bør derfor kigge på jeres virksomheds nuværende ranking. Når det er gjort viser søgeordsanalysen, hvordan den nuværende situation kan optimeres, så I får flest potentielle kunder.

Når søgeordsanalysen er implementeret er det vigtigt ikke at stoppe optimeringen. Efter søgeordsanalysen er det en god ide at påbegynde linkbuilding, der styrker virksomhedens linknetværk. Når flere sider omtaler din virksomhed, så ser Google virksomheden som værende troværdig. Et stærkt linknetværk i kombination med et stærkt website er derfor essentielt, hvis man ønsker at bibeholde den gode placering på Google.

Kan virksomhederne selv klare SEO-analyse og implementering?

Et spørgsmål, som SEO bureauer ofte bliver stillet er, om man som virksomhed kan klare søgeoptimeringen på egen hånd. I princippet er svaret til dette, at det kan man godt, men så vil resultatet og kvaliteten på SEO arbejdet også blive efter dette, hvis man ikke er ekspert på området.

Når man taler om SEO, så siger man, at jo højere den organiske søgning er, jo mere øges chancen for at dine kunder vælger dig frem for konkurrenten. Det kan være svært at opnå, hvis man ikke har den rette indsigt i, hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer. Denne indsigt kan man kun få gennem solid erfaring fra andre arbejdsopgaver og indsigt i videnskaben bag SEO.

Hvis man som virksomhed vælger selv at stå for SEO, så kan det være et meget tidskrævende arbejde. Det tager mange arbejdstimer, da medarbejderen skal bruge flere timer på SEO end et bureau skal. Det er vigtigt, at man har indsigt i brugernes adfærd og søgning for at finde den rette SEO-strategi. Man kommer ikke sovende til en topplacering i Google. Det er netop derfor de organiske resultater har en større troværdighed end de betalte resultater gennem Google Ads. Hvis du vælger selv at klare SEO er det vigtigt, at I er klar over, hvad I vælger fra. SEO er et af de vigtigste parametre i den vellykkede markedsføringsstrategi, og det er vigtigt, at man som virksomhed gør dette ordentligt.

Derfor skal du bruge et SEO bureau

Hvis man vælger at samarbejde med et SEO bureau, så sikrer man sig samtidig en mere vellykket markedsføringsstrategi. Når man vælger et SEO bureau, så vælger man nemlig at samarbejde med eksperter, der har hele sit fokus på at optimere din virksomheds online synlighed.

Ved at anvende et SEO bureau, så vælger du samtidig at lave et samarbejde med virksomhedens solide erfaring fra de andre kundesamarbejder, som bureauet kan trække på, når de laver din SEO strategi. Du starter derfor ikke på bar bund, da denne erfaring kan bruges i din virksomhed. Bureauet arbejder dagligt med at flytte virksomheder ved brug af SEO, og det betyder, at det kan ses i kvaliteten og resultatet af det givne arbejde. Medarbejderne er ofte nørder, der går op i de gode resultater, og det kan bureauet være med til at skabe på sikker vis. I som virksomhed får mere for pengene og får et bedre resultat på Google, hvilket fører til flere betalende kunder på din hjemmeside. Vælger du et SEO bureau så gør vi alt for, at du kan se værdien af din investering.

Sådan arbejder vi med SEO

Hos Searchmind griber vi SEO an med en helhedsorienteret tilgang, hvor vi arbejder mod bredt at optimere jeres online tilstedeværelse. Vi laver altid skræddersyede SEO løsninger, og du er sikret et samarbejde, der altid arbejder ud fra dine interesser og sikrer at din synlighed på Google bliver optimeret. SEO handler om at blive set, så det ønsker vi også er tilfældet. Vi griber SEO an på den måde, at vi i første omgang laver en grundig søgeordsanalyse og en teknisk rapport, der er baseret på din virksomhed. Dette værktøj er med til at skabe fundamentet for det fremtidige samarbejde og fastlægge, hvilken strategi vi ønsker at påbegynde. Når dette er fastlagt går vi i gang med implementeringen af de ønskede søgeord og sørger for, at I som virksomhed får et stærkt linknetværk, der igen har fokus på søgeordsanalysen.

Searchmind har altid fokus på den individuelle kundes behov og ønsker. Vi sørger for at give en månedlig rapportering og ændre strategi, hvis den første ikke gav de ønskede resultater. Vi er et dynamisk bureau, der hele tiden følger jeres resultater og sikrer at forventningerne stemmer overens. Vi ved, at man ikke kommer sovende til en topplacering på Google og at det kræver arbejde at holde sig i toppen. Derfor sørger vi også for hele tiden at holde os opdateret og lave løbende justeringer, så I bliver ranket på det Google vægter højest. Jeres website er helt unikt og kræver, at vi skræddersyr den rigtige SEO-strategi til jer.