Ring mig op

SEO

Ecommerce og B2B Søgemaskineoptimering

Arbejdet med SEO handler om at sikre online synlighed i de organiske søgeresultater på Google – og helst i toppen på side 1. Jo højere placering i søgeresultaterne, desto større er chancen, for at kunden placerer sin næste ordre hos dig frem for konkurrenten. Derfor er søgemaskineoptimering et vigtigt nøglebegreb i enhver digital marketingstrategi, uanset hvor ambitiøst et mål du eller virksomheden måtte have, og det er her, vi kommer ind i billedet.

Langt størstedelen af søgetrafikken kommer typisk fra Google, da det er her, de fleste købsrejser starter. Faktisk er det hele 95% af søgetrafikken, som kommer fra Google, og derfor optimerer vi primært til den søgemaskine. Hvad du vil have ud af trafikken kan variere afhængigt af, hvad du arbejder med, og hvad brugerne har søgt på. Én ting er sikkert – fra toppen af side 1 i Googles søgeresultater, vil du være tættere på dine kunder, og de tættere på at finde dig og klikke sig ind på din side.

Når man taler om søgetrafik i de organiske resultater på Google, så bruges CTR ofte som målestok. CTR står for click through rate eller klikrate på dansk, og dækker over det procentvise antal af besøgende, som klikker på dit link i søgeresultaterne. Hvis du eksempelvis ligger nummer 3 på et givent søgeord og har en CTR på 5%, vil det sige, at for hver gang dit søgeresultat bliver vist i Google 100 gange, er der kun 5, der klikker sig igennem hos dig. CTR og placering i Google hænger uløseligt sammen, da de bedre placeringer indirekte skaber mere organisk trafik, fordi brugerne har nemmere ved at finde frem til dig. Derfor er det vigtigt, at have både CTR og rangeringerne for øje, når man arbejder med SEO. Herunder ser du sammenhængen mellem høj CTR og høj placering i Google.

organic-ctr

Hvordan er din status på online synlighed?

Hvis du synes, SEO begynder at lyde teknisk, så er det her, vi kommer ind i billedet. Vi er nørder, når det kommer til grundige søgeordsanalyser, omfattende teknisk onsite optimering, online PR og outreach – som alt sammen er vigtige elementer, når man arbejder helhedsorienteret med SEO, som vi gør.

Hos Searchmind tilbyder vi altid at lave en professionel SEO-analyse af dit website, som giver et klart billede af sidens nuværende online tilstedeværelse og generelle status. SEO-analysen er en grundig gennemgang, hvor vi går den igennem i forhold til fejl og mangler, der kan spænde ben for dit websites performance i Google. Vi ser på en lang række af parametre og heriblandt sidens tekniske opsætning og kodning, søgeord, tekstindhold, links, billedoptimering for at nævne få. Resultatet af analysen danner fundamentet for den strategi, vi sammen lægger for det videre arbejde med SEO – et arbejde, der i sidste ende skal sende flere kunder gennem din forretning.

Dette er det første trin i den proces, vi sætter i gang, når vi påbegynder arbejdet med at optimere dit website. Det giver os et solidt udgangspunkt for at finde de fejl, mangler og muligheder, der skal kigges på for at øge synligheden og skabe vækst. Vælger du, at vi skal være samarbejdspartnere, vil vi implementere alle rettelserne fra analysen og følgende optimere på websitet i tæt dialog med dig som kunde.

  • 1
    Analyse
    Online situation og status
  • 2
    Søgeordsanalyse
    Definering af søgeord og fokus
  • 3
    Teknisk analyse
    Gennemgang af sitet fra A-Z
  • 4
    Implementering & webanalyse
    Implementering af forudgående analyser
  • 5
    Linkbuilding & outreach
    Kvalitetslinks til websitet
  • 6
    Effektmåling
    Effektmåling for arbejdet og indsats

En kvalificeret SEO-partner

Søgemaskineoptimering er en kontinuerlig proces, der udføres med målet om at skabe online synlighed for din virksomhed og brand – og måden at gøre det på er med indsigt i branchen, virksomheden arbejder i, viden om tendenser i markedet og kvalificeret SEO-erfaring. Ved at arbejde helhedsorienteret og med fokus på at optimere både interne og eksterne aspekter af dit website, så vil siden imødekomme brugernes søgninger og Googles krav, hvilket er altafgørende for at rangere høj og tiltrække relevant trafik.

Tekniske tilstandsrapporter samt dybdegående søgeordsanalyser vil belyse hvilke fejl og mangler dit website har – men også hvilke muligheder, der er for at optimere og udvide dit website. Det er processer, som understøttes af data, vi trækker fra professionelle SEO-værktøjer, såsom Google Analytics, Google Search Console, AccuRanker etc., der genererer en detaljeret statistik om brugernes søgeadfærd. Det giver mulighed for at gå i dybden med den data, der allerede foreligger om brugeradfærden på din side samt den tekniske status – og på den baggrund lægge en fremadrettet plan. Den tekniske erfaring er afgørende for, at du får den rette rådgivning, eksekvering samt evaluering på den strategi, der bliver lagt for din virksomhed.

”Vi har brugt Searchmind over en lang periode, hvor vi tidligere stagnerede. Samarbejdet har været godt, hvor Searchmind har stået for hele processen med implementering og optimering af strategien, der i fællesskab er blevet lagt”

Læg den rette SEO-strategi

Når først vi ved, hvad udgangspunktet er for dit websites online tilstedeværelse, så kan vi begynde at tegne et billede af det fremadrettede arbejde. Strategier er til for at komme tættere på et mål på den mest effektive måde, og det samme gælder for den strategi, vi sammen lægger for arbejdet med SEO på dit website.

1

Analyse

Analysen er en vigtig del af dit SEO arbejde. Denne indledende proces handler om at målrette korrekt efter målgruppe og købeklare kunder.

2

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen er et vigtigt element og værktøj i arbejdet søgemaskineoptimering af den simple årsag, at man i søgeordsanalysen finder, udvælger og prioriterer de søgeord, du og din virksomhed skal findes på.

3

Teknisk analyse

Der er højst sandsynligt noget, der spænder ben for sidens udvikling, og fejlen skal i mange tilfælde findes i den tekniske, bagvedliggende opbygning.

4

Implementering & webanalyse

Vi hjælper stort set alle vores kunder, med at lave ændringerne direkte på deres hjemmesider og shops. På den måde kommer vi hurtigere imod målet; flere leads og omsætning.

5

Linkbuilding & outreach

Linkbuilding handler i bund og grund om troværdighed – og den opnår man gennem positiv og relevant omtale gennem indgående links til hjemmesiden.

6

Effektmåling

Efter endt turnus på tiltag og implementering, skal der foretages en effektmåling. Ud fra denne, kan analysen starte forfra for at finde nye quickwins og omsætning.

Målsætning for din SEO indsats?

Ved du, hvad dit mål er? Er det at forøge salget, få flere nye tilmeldinger til nyhedsbrevet eller få flere opkald på telefonen? Vi hjælper med at klarlægge mål, der både er realistiske og ambitiøse for virksomhedens online synlighed. Det kan vi, fordi vi er eksperter på området og ved, hvor der med fordel kan sættes ind for at opnå den ønskede effekt uden spild af ressourcer, tid og penge.