luk menu

Google Shopping

Shopping-kampagner og Shopping-annoncer med høj konverteringsrate

Google Shopping – også kaldet PLA (Product Listing Ads) – er stadig en forholdsvis ny og effektiv måde at annoncere på Google.

Vi kender alle de almindelige tekstannoncer øverst i søgeresultaterne, men nu kan Google Shopping faktisk vise produkterne fra din webshop direkte på Google, hvor både pris, billede, produktnavn, mm. bliver vist direkte til brugeren – allerede inden de klikker på annoncen og den koster dig penge for klikket!

Disse annoncer giver brugerne en stærk fornemmelse af det produkt, du sælger, allerede inden de klikker på annoncen, og det giver dig mere kvalificerede kundeemner direkte til shoppen, hvor der er afstemt forventninger hos brugeren. For ser kunden en pris på eksempelvis 299 kr og klikker på din annonce, er der et eller andet sted afstemt forventninger med, at det er ok produktet koster 299 kr.

Få vist dine produkters informationer, inden klikket koster dig penge

Sådan fungerer Google Shopping

Google Shopping er en mere speciel opsætning inden for AdWords-verdenen, forstået på den måde at alle annoncer der bliver vist, kommer direkte fra et product feed din webshop genererer. I stedet for at oprette annoncer til søgenetværket, vil Google selv gå ind og kigge på hvilke produkter du har og lave tilsvarende annoncer ud fra de specifikationer der bliver oplyst.

Nedenfor ses et eksempel af en af vores kunder, vi har opsat annoncering for på dommerfløjter fra Fox40:

fox40-shopping

 

Hvor vises Shopping annoncerne?

Shopping kan både blive vist direkte i søgeresultaterne (den mest hyppige), men også andre steder der arbejder sammen med Googles netværk:

  1. Googles søgeresultater
  2. Partner-websites. Eksempelvis YouTube.
  3. Billedsøgninger

Når du kører Google Shopping, kan du også på samme tid køre søgenetværks annoncer og alle de andre facetter AdWords tilbyder. Det begrænser dig med andre ord ikke på andre fronter, når du vælger at opstarte Google Shopping for din webshop.

Searchmind kan hjælpe din webshop med at opsætte og optimere en Shopping-kampagne, der giver grønne tal på bundlinjen

Hvordan afregnes prisen for Google Shopping?

Om det koster mange penge pr. klik for din shopping kampagne, afhænger rigtig meget af hvordan markedet er for din branche. Har du meget konkurrence med webshops, der kører hårdt på med annoncering – så vil dine klikpriser automatisk også blive dyrere. Shopping fungerer på samme måde som de andre AdWords grene, hvor det overordnet set fungerer som en auktion.

Det koster dig penge, når en af følgende interaktioner bliver foretaget:

  1. Klikker på en af dine annoncer, der fører brugeren videre til produktet.
  2. Klikker på en af dine annoncer, der fører til den Google-hostede landingsside.

Du betaler kun det mindste beløb, der kræves for at blive rangeret over den annoncør, der ligger lige under dig, og du kommer ofte til at betale mindre end dit maksimumbud.

 

Følgende grupper og genrer må bl.a. ikke annonceres for på Google Shopping

  1. Forfalskede varer
  2. Farlige produkter
  3. Produkter der muliggør uærlig adfærd
  4. Stødende eller upassende indhold
  5. Indhold for voksne (i begrænset omfang)
  6. Alkohol (i begrænset omfang)

Der kan ses en samlet liste for Googles politikker her.

Vil du samarbejde med os?

Lad os hjælpe dig med at finde den rette løsning der matcher din virksomheds behov, så du får den rette synlighed i Google, der konverterer og skaber omsætning.