luk menu

Reputation management

Har du fået et dårligt online omdømme?

Dit online omdømme er yderst vigtig for dig og din virksomhed. Flere oplever i dag, at websider med negativ omtale ligger godt/højt placeret på Google, og at denne omtale kan koste dyrt for din virksomhed.

I og med at teknologien i dag gør det muligt for personer at gå online alle steder og finde al den information, de søger på ingen tid, er det også blevet meget nemmere for de enkelte forbrugere at skrive både negative og positive anmeldelser. Dette understreger yderligere det vigtige i at sikre dit brand en positiv identitet og omdømme online. Hvis man havner i en shitstorm eller har mødt en utilfreds kunde, kan disse anmeldelser eller hjemmesider forfølge en i mange år efter at disse er lagt online. Med Searchminds online reputation management sikrer du, at den dårlige omtale bliver skjult, og den positive bliver fremhævet.

Hvis du bliver bevidst om, at der er optakt til dårlig omtale for dig eller din virksomhed, så kontakt os hurtigst muligt

Hvorfor er online reputation management vigtigt?

Hvis du er udsat for dårlig omtale online, kan du gå glip af en eventuel indtjening eller jobmulighed. Dette ses ofte for veletablerede brands, men kan også ske for mere fremtrædende privatpersoner som dermed risikerer at havne i medierne. Ligeledes kan man risikere at dårlig omtale kommer fra utroværdige kilder, som skaber et ukorrekt billede af hvem man er og hvad man står for. Dette scenarie kan også koste en tabt omsætning, da potentielle kunder ofte vil gå over til konkurrenten som ikke er udsat for denne negative omtale. Ved jobsøgning kan man ligeledes være sikker på at arbejdsgiveren/rekrutteringsbureauet slår en op på Google, for dermed at sikre, at der ikke står noget alarmerende om denne person.

Magasinet Penge har lavet en artikel omhandlende hvad sandsynligheden er for, at du bliver Googlet inden en ansættelse. Som tiden er i dag, er vi eksperter i at finde oplysninger på nettet og dermed også anmeldelser af forskellige virksomheder og privatpersoner. Dette gælder også for de forskellige produkter og brands, som vi også undersøger, inden vi handler hos vores foretrukne virksomhed.

Skrækeksemplet!

En af de værste eksempler til dato, som er kendt i branchen, er eksemplet med Vordingborg Køkken.

Øverst finder du Vordingborg Køkkens egen hjemmeside ved en søgning på deres brand. På placering nr. 2 finder du en utilfreds kunde som har lavet en hjemmeside omhandlende en dårlig oplevelse. Hvor meget tror du, at det har kostet Vordingborg Køkken i tabt omsætning ved at denne side ligger på denne høje placering?

 online-reputation-management

Online reputation management med Searchmind

Når du bestiller Online Reputation Management hos Searchmind hvad sker der så?

Hele din online tilstedeværelse gennemgås, samt det omdømme, der allerede er skabt. Derefter vil vi undersøge og analysere hjemmesider, sociale netværk, portaler, blogs, artikler samt andre online kilder, der omtaler dig eller din virksomhed. Når vi har identificeret problemets omfang, samt analyseret os frem til, hvad der skal til for at mindske den negative omtale, vil vi udarbejde et løsningsforslag, der er tilpasset dig/din virksomhed.

Herefter implementerer vi de aftalte løsningsforslag, og påbegynder overvågning af hele processen. Vi arbejder ud fra at skabe et præcist indtryk af dig/din virksomhed, og hjælper med at rydde op i eventuelle misforståelser. Dette omfatter pressemeddelelser, artikler og indlæg på forskellige fora og næsten alt andet, som kan hjælpe med at få de korrekte informationer frem i Googles resultater.

 

Vi ønsker ikke at hjælpe virksomheder/personer hvis følgende er sket:

Der er afsagt dom ved en domstol.
Kriminalitet og andre ulovligheder.

Vil du samarbejde med os?

Lad os hjælpe dig med at finde den rette løsning der matcher din virksomheds behov, så du får den rette synlighed i Google, der konverterer og skaber omsætning.