Google Analytics

Får i det maksimale ud af jeres data?

Vi kan hjælpe jeres virksomhed med at forstå jeres kunder og få mere indsigt i jeres egen forretning.

Google Analytics giver adgang til data og derigennem større indsigt i jeres kunder og forretning. Det er med andre ord et vigtigt værktøj i arbejdet med både SEO og Google Ads, hvor udviklingen kan følges og man samtidig kan holde sig opdateret på effekten af arbejdet.

Kend dine kunders adfærd

Google Analytics gemmer på en masse data om dine kunders gøren og færden på hjemmesiden. Hvor mange besøgende du får, hvor de kommer fra, hvor lang tid de besøger siden, antallet af sider de besøger, samt hvor mange der springer væk fra siden med det samme. Og meget mere!

Det er alt sammen data, der er utrolig vigtig når der skal følges op på arbejdet med de forskellige marketingkanaler. Køber du dig eksempelvis ind på Google Ads for områder der ikke giver så godt et afkast, som nogle andre? Så vil det være en god idé at omlægge strategien, og sørge for at den profitable kampagne får mere af budgettet, end den der ikke er profitable. Blot for at nævne et eksempel.

Vi kan hjælpe jer med at forstå, hvordan jeres potentielle kunder bruger jeres hjemmeside, og hvordan I får dem til at blive konverteringer og ikke blot trafik.

Alle har en fornemmelse af, hvad der sælger

Ofte har virksomheder en opfattelse af, hvad der genererer trafik til deres website, men på samme tid også bliver klogere, når tallene fra Analytics bliver lagt frem. Er det virkelig refereringstrafikken fra et sponsorat du netop har lavet, eller er det i virkeligheden Google eller Facebook der skaber trafikken, og derigennem salget? Det er vigtigt at vide, så man altid sørger for at lægge energien for ens markedsføring i de rigtige kanaler.

Hvordan opsættes Google Analytics?

Det er forholdsvis nemt at opsætte Google Analytics med en sporingskode og derfor noget alle websites bør have specielt, hvis man i forvejen bruger ressourcer på at øge sin synlighed på Google via SEO. Mange CMS-systemer har indbyggede moduler til at opsætte UA-trackingkoden, hvilket gør det nemt for webshop ejere. Og det er tilmed gratis!

Den data Google Analytics opsamler kan fortælle en del omkring effekten af den SEO indsats, I sidder med selv eller har et eksternt bureau til at hjælpe jer med. På den måde vil I altid kunne tracke, om I får værdi ud af arbejdet der bliver lagt bag.

Hos Searchmind gør vi meget ud af ikke at være en omkostning, men at være en indtjening.